ترکی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

بحران حاشیه‌نشینی در روستاهای استان تهران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: ۳۵ نقطه روستایی استان تهران از نظر حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی در مرز بحران قرار دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران که امروز (شنبه ششم بهمن ماه) برگزار شد، با اشاره به چالش‌های ساخت و ساز‌های غیرمجاز در استان تهرن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان تهران ۱۶ شهرستان دارد که تراکم جمعیت در برخی از این شهرستان‌ها حدود ۱۰ هزار نفر است.

وی افزود: تراکم جمعیت در کل کشور ۴۵ نفر در هر کیلومتر مربع و در شهر تهران بالای ۶ هزار نفر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه این افزایش جمعیت در استان تهران به دلیل مهاجرت است، گفت: به همین دلیل افزایش جمعیت در شهرستان‌های استان تهران تا مرز ۶ میلیون نفر نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه باید به موضوع استقرار جمعیت در سطح استان تهران به طور جدی ورود کنیم، افزود: ۳۵ نقطه روستایی استان تهران از نظر حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی در مرز بحران قرار دارند.

ترکی تصریح کرد: باید طبق قانون طرح جامع، تفصیلی و هادی روستایی در دستور کار قرار گیرد و دستگاه‌های متولی مانند مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و دستگاه‌های حاکمیتی بر ساخت و ساز غیرمجاز نظارت بیشتری داشته باشند.


بیشتر بخوانید: حاشيه نشينی با ارتكاب جرم رابطه ای ناگسستنی دارد


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: محدودیت منابع آبی و چالش تأمین آب برای جمعیت مستقر در نقاط مختلف استان تهران، محیط زیست و در نظر گرفتن محدودیت‌های زیست محیطی و استقرار تصفیه خانه‌های فاضلاب از مهم‌ترین چالش‌های موجود در تدوین سند آمایش استان تهران است.

انتهای پیام/

تراکم ۱۰ هزار نفری جمعیت در برخی از شهرستان‌های استان تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار