۸۰ میلیارد تومان اعتبار امهال تسهیلات کشاورزان لرستانی توزیع می شود

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی لرستان از توزیع ۸۰ میلیارد تومان اعتبار امهال تسهیلات خسارات وارد شده به کشاورزان لرستانی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، نامدار صیادی معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در راستای اجرای بند خ. ماده ۱۳ برنامه ششم توسعه، که مربوط به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه وام‌های دریافتی و امهال اصل وام به مدت سه سال برای کشاورزان است؛ جلسات تخصصی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در این رابطه چندین بار مصوباتی در سطح کشور انجام شد و ایراداتی داشت و در نهایت منجر به این قضیه شد که در سطح کشور مبلغ ۲ هزار میلیارد برای امهال وام‌های کشاورزان خسارت دیده اختصاص یابد، تصریح کرد: سهم لرستان از این اعتبار ۸۰ میلیارد تومان است.

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه مکاتبه‌ای شد که این قید دو هزار میلیارد را بردارند، چون هزینه امهال وام‌ها تنها در بانک کشاورزی ۱۲ هزار میلیارد تومان است، افزود: این عدد اعلام شده تحت هیچ شرایطی جوابگوی مطالبات و هزینه‌های امهال نخواهد شد.

صیادی ادامه داد: به هر روی ما فعلا تا تعیین تکلیف این قضیه بحث ۸۰ میلیارد را با همکاری مدیریت بحران و بانک‌ها یک تقسیم بین بانکی و شهرستانی کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در این تقسیم بندی نیم نگاهی به خسارات شهرستان‌ها طی چندسال اخیر داشته ایم و بر این اساس یک تقسیم بین بانکی اتفاق افتاده است، گفت: بر این اساس برای بانک سپه دو میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان، بانک تجارت دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون، بانک صادرات ۴ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان، بانک کشاورزی ۷۱ میلیارد تومان، و پست بانک ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی لرستان یادآور شد: عمده این اعتبار نیز به شهرستان‌های کوهدشت، پلدختر، دلفان و جنوب خرم آباد که بیشترین خسارت را از خشکسالی دیده اند؛ اختصاص یاف ته است.

انتهای پیام/م

توزیع ۸۰ میلیارد تومان اعتبار امهال تسهیلات کشاورزان لرستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.