رئیس‌جمهور کوبا، پمپئو را به باد انتقاد گرفت

رئیس‌جمهور کوبا اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره نقش هاوانا در تشدید بحران در ونزوئلا را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

رئیس جمهور مکزیک پمپئو را به باد انتقاد گرفتبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میگل دایاز-کانل، رئیس جمهور کوبا اظهارات مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا را درباره نقش هاوانا در افزایش بحران سیاسی در ونزوئلا مورد انتقاد قرار داد.

روز گذشته وزیر خارجه آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد کوبا مستقیما اوضاع را در ونزوئلا بدتر می‌کند. دایاز- کانل در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: این تهدید‌های مداخله گرانه، پر از تهمت و گستاخی، هنگامی که با عزم و اراده مردمی که هرگز استقلال و حاکمیت خود را رها نمی‌کنند، روبرو شود نابود خواهد شد.

روز گذشته همچنین آنایانسی رودریگز کامیجو، نماینده دائم کوبا در سازمان ملل واشنگتن را متهم کرد که از شورای امنیت به عنوان سکوی برای مشروعیت بخشیدن به مبارزه بین المللی خود علیه نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا استفاده می‌کند. این دیپلمات کوبایی همچنین تجاوز آمریکا و متحدانش را تهدید اصلی برای صلح و امنیت آمریکای لاتین دانست.

چهارشنبه گذشته خوآن گوآیدو، رئیس پارلمان ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا نامید و آمریکا در اقدامی مداخله جویانه، او را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت. از سوی دیگر، ایران، ترکیه و روسیه ضمن حمایت از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب مردم این کشور، این اقدام را محکوم کردند. مادورو سال گذشته در انتخابات سراسری به مدت ۶ سال دیگر به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شد. 

کوبا، مکزیک و برخی کشور‌های آمریکای لاتین نیز بر حمایت از مادورو به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا تاکید دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار