اخطار دوربین‌های مداربسته درباره شلیک سه موشک از کره شمالی به آمریکا!

دوربین‌های مداربسته خانه‌ای در ایالت کالیفرنیای آمریکا که مورد حمله هکر‌ها قرار گرفته بود با اخطار شلیک سه موشک از کره شمالی، از ساکنان خواستند پناه بگیرند.

اخطار دوربین‌های مداربسته درباره شلیک سه موشک از کره شمالی به آمریکا!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، یک خانواده آمریکایی پس از آنکه دوربین‌های خانه‌ آن‌ها مورد حمله هکر‌ها قرار گرفت از شرکت‌های تولیدکننده این فناوری‌ خواستند برای حفظ امنیت مشتریان در مقابل حمله هکر‌ها اقدامات جدی‌تری در پیش بگیرند.

لورا لیونز، صاحب این خانه گفت: هکر‌ها کنترل دوربین‌های مداربسته خانه ما را به دست گرفتند و آژیر اخطار در خانه به صدا درآمد. سپس صدایی پخش شد که می‌گفت سه موشک از کره شمالی به سوی آمریکا شلیک شده است و هشدار می‌داد که پناه بگیرید.

لیونز در ادامه گفت: «وقتی آن صدا را شنیدیم اگر می‌دانستیم که اطلاعات از دوربین به سرقت رفته است به سرعت مشکوک می‌شدیم. این شوخی، من، همسر و پسر هشت ساله‌ام را تا سرحد مرگ ترساند. ما با شرکت "نِست"، سازنده این دوربین‌ها، تماس گرفتیم و آن‌ها گفتند در هفته گذشته چندین گزارش از هک شدن دوربین‌هایشان دریافت کرده‌اند.»

گوگل، مالک نِست، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نِست مورد نفوذ هکر‌ها قرار نگرفته است». در بیانیه این شرکت آمده است مالکان مانند لیونز از کلمات عبور نامناسب که احتمالا در سایر وب‌سایت‌ها هک شده است استفاده کرده‌اند. در این بیانیه از مشتریان خواسته شده با آنکه شرکت‌های فناوری بر امنیت بیشتر و راحتی استفاده تاکید می‌کنند، خود افراد نیز نباید اقدامات احتیاطی را کنار بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار