۹۰ درصد علت بروز سرطان چیست؟

کارشناس مسئول برنامه سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: عوامل محیطی ۹۰ درصد علت بروز سرطان در افراد است.

۹۰ درصد علت بروز سرطان چیست؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، انفرادی کارشناس مسئول برنامه سرطان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی اظهار داشت: پنج تا ۱۰ درصد عوامل مؤثر در سرطان ارثی است و ۹۰ درصد عوامل مؤثر در آن محیطی است و به سبک زندگی اعم از تغذیه نامناسب، عوامل استرس زا، آلودگی و تحرک نداشتن بر می‌گردد.

وی تصریح کرد: محدود کردن مصرف غذا‌های چرب، سرخ کردنی و کنسروی، خودداری از استعمال دخانیات و مصرف الکل، محافظت از پوست در مقابل آفتاب، انجام ورزش منظم، افزایش مصرف میوه و سبزیجات به دلیل فیبر موجود در آن و دوری از هرگونه شرایط محیطی استرس زا در پیشگیری از ابتلاء به سرطان مؤثر است.

انفرادی ادامه داد: تغییرات طولانی مدت در نظم و دفع مدفوع، هر نوع خونریزی از نواحی مختلف بدن، پیدایش هرگونه توده در بدن و سو هاضمه در سن بالا علائم هشدار دهنده‌ای هستند که باید آن‌ها را جدی بگیرید.


بیشتر بخوانید: ۱۰ عامل پنهان و عجیب که باعث ابتلا به «سرطان» می‌شود!


وی تاکید کرد: افرادی که سابقه سرطان در خانواده دارند باید سطح اگاهی بیشتری نسبت به این بیماری داشته باشند و نسبت به آزمایشات غربالگری سالانه اقدام کنند.

به گفته وی، تشخیص سریع و زود سرطان در درمان این بیماری مؤثر است و درمان سرطان به نوع آن و میزان پیشرفت سرطان بستگی دارد و مهمترین و مطمئن‌ترین کار اعتماد به پزشکان و پذیرش تصمیم‌های آنهاست.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

علت اصلی ابتلا به سرطان چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.