رئیس سازمان صمت گیلان:

پژوهش، مبنای توسعه در صنعت است

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: پژوهش، موتور محرک پیشرفت و توسعه صنعت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در بازدید از کارخانه‌های شهر صنعتی رشت و سپیدرود، روند و تعداد ثبت سفارش در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر بانک‌ها برای صدور مجوز برات اسنادی، بحث بلوکه شدن ۳۵ درصد ارزش ریالی کالا را مطرح کرده اند که این تصمیم در شرایط نامناسب اقتصادی امروز کشور مبنا و منطق درستی ندارد و می‌بایستی بازنگری شود.

وی در این بازدید نحوه چگونگی روند پیشرفت و احداث خطوط جدید تولید و فرآوری محصولات جانبی، شناسایی پتانسیل‌های سرمایه گذاری در بخش صنعت، مشارکت در بهره برداری و مدیریت پسماند با مدیران و کارشناسان ذی ربط در این کارخانه‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد.

رئیس سازمان صمت گیلان از پژوهش به عنوان مبنای توسعه در صنعت یاد کرد و اظهار داشت: توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود.

دلق پوش با بیان اینکه پژوهش، موتور محرک پیشرفت و توسعه صنعت محسوب می‌شود، گفت: حتی اگر نشانه‌هایی از توسعه بدون پرداختن به مبانی پژوهشی رخ دهد آن توسعه مستمر و پایدار نخواهد بود و نمی‌تواند مسیر مطمئنی را طی کند.

وی عدم الزام در تهیه بسته اقتصادی، فقدان استراتژی و برنامه مدون از سوی فعالان عرصه تولید و ارائه آن به سیاستگذاران را یکی از دلایل بارز تضعیف و پیدایش چالش در تولید صنایع اعلام و تصریح کرد: همگامی با خواسته مردم باعث حمایت از تولید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به منظور آشنایی با مسایل و مشکلات شرکت‌های پارس شهاب و آژیراک و مشاهده دستاورد‌ها و تولیدات مهم آن شرکت ها، از محل احداث آن شرکت‌ها در شهر صنعتی رشت و سپیدرود بازدید کرد.

انتهای پیام/ع

پژوهش، موتور محرک پیشرفت و توسعه صنعت کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.