مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمدخبرداد

ساخت بیش از ۲۰۰ طرح آموزشی و ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۲۰۰ طرح اعم از فضا‌های آموزشی، ورزشی و نمازخانه ظرف ۵ سال گذشته در این استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، هادی زارع پورگفت: در این مدت افزون بر یکهزار و ۴۰ کلاس درس در قالب ۷۰ باب مدرسه با زیربنای ۷۴ هزارو ۴۷۱ مترمربع آن از محل اعتبارات دولتی بوده است.

وی تصریح کرد : که ۲۶۶ کلاس درس در قالب ۱۳۰ باب مدرسه نیز از محل کمک‌های مردمی و خیرین ساخته شده که مجموع اعتبار هزینه شده در این راستا افزون بر ۲۲۰ میلیارد ریال بوده است.

 پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال پاداش معوقه بازنشستگان

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد پرداخت افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال پاداش معوقه بازنشستگان از سال‌های ۷۴ تا ۸۵ را از دیگر اقدام‌ها و دستاورد‌های دولت تدبیر و امید ظرف پنج سال گذشته در این استان ذکر کرد.

زارع پور گفت: این پاداش بر اساس تصویب نامه سال ۷۳ هیات وزیران و مربوط به سال‌های ۷۴ تا ۸۵ است که به مناطق و شهرستان‌های با ضریب محرومیت پنج تا ۹ شامل ۱۱ هزار فرهنگی در لنده، دیشموک، بهمئی، مارگون، چاروسا، لوداب، باشت، چرام، دنا، عشایر و مناطق روستایی بویراحمد، گچساران و کهگیلویه بوده است.

 کسب ۷۵۰ رتبه برتر آموزشی

زارع پور همچنین کسب ۷۵۰ رتبه آموزشی در بخش دانش آموزان و فرهنگیان را از دیگر دستاورد‌های مهم آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد در این مدت عنوان کرد.

در چهار سال اخیر فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۷۵۰ رتبه علمی کسب کرده اند که تنها در سال ۹۷ دانش آموزان مناطق عشایری این استان ۴۷ رتبه برتر کنکور سراسری را کسب کردند.

 استاندارد سازی ۳۸۰ باب مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد همچنین گفت: سیستم گرمایشی افزون بر ۳۱۰ مدرسه در سطح استان در قالب ۲ هزار و ۱۱۰ کلاس درس ظرف پنج سال گذشته دولت تدبیرو امید تاکنون استانداردسازی شده اند.

وی اظهار داشت: مجموع اعتبار هزینه شده برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: زیربنای این تعداد مدارس که مجهز به سیستم‌های گرمایشی شده اند حدود ۲۴۲ هزار و ۵۴۵ مترمربع است.
بر اساس اعلام آموزش وپرورش استان بیش از ۲۵۰ مدرسه فرسوده و غیرمقاوم با بیش از یکهزار و ۴۰۰ کلاس درس برای بازسازی و مقاوم سازی شناسایی شده اند.

 جذب ۷۵۰ میلیارد ریال کمک‌های خیرین مدرسه ساز

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: در این مدت همچنین افزون بر ۷۵۰ میلیارد ریال از طریق خیرین و افراد نیکوکار در جشنواره‌های مختلف جذب شده است.

زارع پور یادآور شد که در این مدت سهم کمک‌های خیرین از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: میزان کمک‌های خیرین در سال ۹۲ و قبل از دولت تدبیرو امید کمتر از ۲۵ میلیارد ریال بوده است.

 کسب رتبه‌های برتر در حوزه نهضت سواد آموزی

زارع پور تاکید کرد که از مجموع ۱۶ شاخص ارزیابی عملکرد از سوی سازمان نهضت سوادآموزی کشور عملکرد کهگیلویه و بویراحمد در ۱۱ شاخص از میانگین کشوری بیشتر است.

وی یادآور شد بر اساس ارزیابی انجام شده در شاخص‌های شورای پشتیبانی، تبلیغ و ترویج، اطلاع رسانی، کیفیت بخشی، نظارت و ارزشیابی، تحقق اهداف، برگزاری مسابقات، طرح خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی، مراکز یادگیری محلی و طرح نماز کلید بهشت عملکرد کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری بالاتر است.

زارع پور افزود که کهگیلویه و بویراحمد در چهار بخش شورای پشتیبانی، تبلیغ و ترویج، طرح خواندن با خانواده و مراکز یادگیری محلی حداکثر امتیاز را کسب کرد.

زارع پور اضافه کرد: در زمینه ایجاد و توسعه مراکز یادگیری محلی کهگیلویه و بویراحمد با ایجاد هشت مرکز از جمله راه اندازی نخستین مرکز یادگیری محلی عشایر سیار رتبه اول کشور را داراست.

حدود ۲ هزار و ۹۴۴ آموزشگاه با هشت هزار و ۴۴۰ کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد افزون بر ۲ هزار مدرسه کمتر از ۱۵ دانش آموز در آن تحصیل می‌کنند.

۱۵۲ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در سال تحصیلی جاری در این استان مشغول تحصیل هستند.

ترکیب جمعیتی پسر نسبت به دختر در سطح مدارس کهگیلویه وبویراحمد ۵۱ به ۴۹ است.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد همچنین ۶۵ درصد دانش آموزان در مناطق شهری و ۳۵ درصد نیز در مناطق روستایی مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/غ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.