رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران:

راهبرد کلان نیرو‌های مسلح دفاع از استقلال و منافع ملی کشور است

سرلشکر باقری گفت: چشم‌داشتی به منافع و خاک کشور‌های دیگر نداریم، اما برای حفظ منافع خود ممکن است رویکردمان آفندی باشد.

راهبرد کلان ما دفاع از استقلال و منافع ملی کشور استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه هفتمین جلسه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه تاکید شد که با توجه به درپیش بودن چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در مجموعه نمایشگاه‌هایی آثار و دستاورد‌های انقلاب اسلامی و نیرو‌های مسلح در صنعت دفاعی و عرصه‌های مختلف مانند نمایش‌ها و دستاورد‌های هوایی و نقش نیرو‌های مسلح در سازندگی کشور به خصوص محرومیت زدایی، نمایشگاه‌هایی در محل موزه انقلاب اسلامی و مصلی امام خمینی (ره) و محدوده مهرآباد جنوبی برپا شود. همچنین در این جلسه ابلاغ شد که این نمایشگاه با بسیج امکانات در روز‌های باقیمانده بازگشایی شود.

باقری درباره افزایش تعداد اعضای هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اذعان کرد: با تصویب اعضا در هیئت امنای بنیاد حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء و معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیرو‌های مسلح به جمع اعضای هیئت امنا اضافه شدند.

وی درباره سایر موضوعات مطرح شده در این جلسه تاکید کرد: اولین موضوع تهیه و تصویب آیین نامه نحوه اداره مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در استان‌ها بود که تاکنون ۱۵ موزه استانی آغاز بکار کرده‌اند و قرار است طی سال جاری، عملیات اجرایی ۶ موزه پایان یافته و در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: برای نحوه اداره این مراکز در استان‌ها و هم افزایی دستگاه‌های لشکری و کشوری و همچنین مجموعه هنرمندان و پیشکسوتان و علاقمندان به نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیاز به تهیه آیین نامه‌ای بود که این آیین نامه امروز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و بزودی ابلاغ و اجرا می‌شود.

باقری در تشریح سایر موضوعات این جلسه افزود: در بخش دوم، موضوع نحوه نظارت بر آثار هنری در حال تولید در کشور از جهت اینکه واقعیات دفاع مقدس همانگونه که بوده است در آثار هنری درج و در اختیار عموم قرار گیرد. در این زمینه آیین نامه مجزایی تهیه شد به نحوی که سخت گیری‌های موجود باعث کاهش آثار تولیدی در این حوزه نشود و از موازی کاری نیز جلوگیری بعمل آید. حمایت از آثار هنری یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در جلسه امروز بود که مقرر شد این آیین نامه به شورای هماهنگی بازگردد و با حضور وزیر ارشاد و رئیس سازمان صدا و سیما، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر اعضای جلسه با اصول ذکر شده مورد بازبینی قرار گیرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: دستور سوم جلسه امروز، تصویب بودجه سال ۹۸ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بود که طبق آنچه که در لایحه دولت به مجلس ارائه شد، مورد تایید اعضا قرار گرفت و به تصویب رسید.

باقری در ادامه سخنان خود با اشاره به تغییر رویکرد نیرو‌های مسلح از پدافندی به آفندی گفت: بر اساس آموزه‌های اسلام و آرمان‌های جمهوری اسلامی، قصد تجاوز و تهاجم و حتی چشم‌داشتی به خاک هیچ کشوری نداریم. راهبرد کلان دفاعی ما دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و منافع ملی کشور و ملت است.

وی با بیان اینکه سیاست دفاعی ایران اسلامی به معنای آن نیست که در رویکرد‌های سطح عملیاتی و تاکتیکی صرفا دفاعی و منفعلانه عمل کنیم، تصریح کرد: ما هیچ چشم‌داشتی به منافع و خاک کشور‌های دیگر نداریم، اما ممکن است در حفظ منافع خودمان رویکرد آفندی داشته باشیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: اگر کسی قصد تجاوز به منافع کشورمان را داشته باشد و آثار و شواهد آن دیده شود، جمهوری اسلامی دست روی دست نخواهد گذاشت تا منافع ملت و امنیت و آرامش کشور به خطر بیفتد؛ لذا رزمایش‌هایی که در دریا، تنگه هرمز، خلیج فارس، دریای عمان و در زمین و هوا در سال جاری در حال انجام است، تغییری در ماهیت دارد و این مسیر رو به ارتقا است تا اینکه نیرو‌های مسلح آمادگی این را داشته باشند که در صورت ضرورت در تاکتیک‌ها این تغییر را اعمال کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار