مردم در تامین کالا‌های اساسی و ضروری نباید مشکلی داشته باشند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:تامین، توزیع و نگهداری کالا‌های اساسی از وظایف شرکت غله و خدمات بازرگانی است که نباید مردم در این زمینه مشکلی برای تامین کالا‌های اساسی و ضروری در استان داشته باشند.

مردم در تامین کالا‌های اساسی و ضروری نباید مشکلی داشته باشندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در دیدارصمیمی با مدیر کل و کارکنان شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ استان، ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی کارکنان این شرکت در جهت تامین امنیت غذایی مردم استان، اظهار کرد: نظارت ویژه بر تأمین، توزیع و قیمت کالا‌های اساسی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، روغن نباتی و سایر اقلام پرمصرف، بصورت مستمردر طول سال در قالب طرح‌های تنظیم بازار انجام می‌گیرد.
 
جلیلی ادامه داد: در طول ۶ ماه اخیر، ارزش ریالی نهاده‌های کشاورزی در بازار تا سه برابر افزایش داشته که این امر موجب افزایش قیمت محصولات کشاورزی از جمله گوشت سفید وقرمز شده است که با توزیع گوشت قرمز و مرغ منجمد در قالب طرح تنظیم بازار، ساماندهی و ایجاد تعادل در بازار اقلام اساسی مردم جزو اقدامات در دست اجرا و اولویت‌های سازمان است.
 
وی با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مردم و کشاورزان، اضافه کرد: ارتقای شاخص‌های توسعه اقتصادی استان مخصوصا بخش کشاورزی باید در اولویت قرار گیرد، زیرا از نظر شاخص‌های توسعه یافتگی در بخش کشاورزی عقب هستیم ودر جهت توسعه و اصلاح این امور باید تلاش کنیم.
 
آقایاری مدیر کل و عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ اذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده در این شرکت از ابتدای سال جاری تا کنون اظهار کرد: این شرکت وظایف تهیه و تامین و توزیع و نگهداری کالا به ویژه کالا‌های اساسی از قبیل: گندم، آرد، نان، برنج، روغن و قند و شکر و ایجاد و اداره سرد خانه و انبار و تجهیزات نگهداری و ذخیره سازی مانند سیلو‌ها را بر عهده دارد که در این راستا در سال جاری ۴۰۸ هزار تن گندم به صورت تضمینی از گندمکاران استان خریداری و در انبار‌ها ذخیره سازی شده است و سایر اقلام و کالا‌های اساسی نیز بر اساس نیاز مصرفی استان در انبار‌ها ذخیره سازی شده و در مواقع ضروری توزیع می‌شود.
 
مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این دیداربا بیان اینکه رضایت خداوند در گرو رضایت پروردگار است، افزود: تکریم و رعایت حقوق ارباب رجوع از مهمترین مصادیق معروفات اداری و فرهنگ مدیریت جهادی است و حسن خلق و خدمت بی منت، از جمله معروفاتی است که تمامی کارکنان و روسای ادارات موظف به انجام آن هستند.
 
در ادامه رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به همراه مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان، از پژوهشکده نان و غلات در اداره غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ استان آذربایجان غربی بازدید کردند و از نزدیک در جریان فعالیت و روند کار این پژوهشکده قرار گرفتند.
از اهم اقدامت انجام گرفته در پژوهشکده نان و غلات استان، انجام امور تحقیقاتی و خدمات ازمایشگاهی در خصوص گندم و آرد و نان، برنج، غلات و فرآورده‌های وابسته است.
 
انتهای پیام/م
 

دیدار  رئیس سازمان جهاد کشاورزی با مدیر کل و کارکنان شرکت غله و خدمات بازرگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.