برگزاری کارگاه آموزشی تولید نهال

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز از برگزاری کارگاه آموزشی تولید نهال در مدارس ناحیه ۲ اهواز خبر داد.

سیروس حسین پور، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: باهدف آشنایی دانش آموزان با فرآیند تولید نهال انواع درختان وگیاهان و افزایش آگاهی و تشریح روش علمی و عملی کاشت نهال این کارگاه برنامه ریزی و اجرا شد.

وی افزود: یکی از عناصر مهم در شهر، فضای سبز شهری و درختان بوده که فضای سبز علاوه بر زیبایی در پاکسازی هوا و بهبود فرایند اکولوژیک موثر خواهد بود.

حسین پور بیان داشت: توسعه و گسترش میزان فضای سبز در مدارس می‌تواند در افزایش سرانه فضای سبز شهر‌ها تأثیرگذار بوده و هر چه محیط پیرامون دانش آموزان زیباتر و فضای سبز احداث شده دارای هماهنگی و نظم خاصی باشد در یادگیری بهتر دانش آموزان تأثیر بسزایی داشته و می‌توانند مطالب درسی را بهتر درک و تجزیه و تحلیل نمایند.

مدیر آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد آموزشی در جهت ترویج و ارتقای سطح فرهنگ عمومی می‌تواند نقش ارزنده‌ای را ایفا نموده و با تعامل با متولیان امر در ایجاد فضای سبز یعنی شهرداری ها، گام‌های مهمی را در افزایش فضای سبز مدارس برداشته و با حرکت‌های نمادین و توسعه فرهنگ ایجاد فضای سبز به کمک مدیریت شهری بیاید.

وی گفت: دانش آموزان در این کارگاه در خصوص بستر، شناسایی خاک‌های مناسب، نحوه صحیح کاشت درخت و آبیاری بعد از کاشت، نیاز آبی درختان و همچنین مراقبت‌های پس از کاشت آموزش‌های لازم را دیدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار