بزرگداشت حسین فتاحی نویسنده حوزه کودک و نوجوان

آئین چهل قلم، مراسم تجلیل از اهالی قلم متعهد و برجسته، با تجلیل از حسین فتاحی نویسنده حوزه کودک و نوجوان در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،حسین فتاحی حدود چهار دهه از عمر خود را صرف تالیف آثاری در حوزه کودک و نوجوانان کرده است و حدود ۲۰۰ عنوان کتاب در کارنامه خود دارد.

حسین فتاحی متولد ۱۳۳۶ در یزد و دارای مدرک کارشناسی در رشته حسابداری است. این نویسنده در سه حوزه تالیف، ترجمه و بازنویسی آثار کلاسیک فارسی برای کودکان و نوجوانان آثار متعددی منتشر کرده که برخی از آن‌ها از جمله «آتش در خرمن»، «پسران جزیره» و «عشق سال‌های جنگ» در زمینه ادبیات پایداری است.

حسین فتاحی در مراسم چهل قلم، مراسم تجلیل از اهالی قلم متعهد و برجسته که در حوزه هنری قزوین برگزار شد گفت: ما وام‌دار ادبیات هستیم و اگر ادبیات نبود شاید تاریخ هم نبود.

وی افزود: شناخت ما از پیامبران و آنچه که از کربلا و امام حسین (ع) می‌دانیم به‌واسطه قصه‌هایی است که از آن‌ها وجو دارد و ادبیات می‌تواند بازگو کننده عقاید، فرهنگ و تمدن یک جامعه باشد.

وی با اشاره به اهمیت نگارش کتاب در حوزه کودک و نوجوان گفت: اگر می‌خواهیم در آینده جامعه‌ای در تراز دین و آموزه‌های اسلامی داشته باشیم باید برای کودکان و نوجوانان آثاری تالیف کنیم که بتواند آن‌ها را برای رسیدن به آن هدف پرورش دهد.

این نویسنده برجسته، با بیان این‌که اتهام سفارش‌نویسی که از سوی برخی از روشنفکران به نویسندگان متعهدی که در حوزه جنگ و انقلاب قلم فرسایی می‌کنند، هیچ‌گاه مانع از ادامه کار و دلسردی نشده است گفت: انقلاب و جنگ از واقعیات هر جامعه است و هر نویسنده‌ای وظیفه دارد این وقایع را برای نسل‌های بعد تبیین کند تا آیندگان به‌درستی بدانند تاریخ سرزمینشان چیست و آرمان‌ها و ارزش‌هایی که گذشتگان در پی آن بودند برای نسل آینده بازگو و یادآوری شود.

حسین فتاحی بیان کرد: اگر داستان مذهبی نوشته‌ام، هدفم فقط تبلیغ دین نیست، تبلیغ انسانیت و فطرت آدم‌ها بوده است.

وی درباره بزرگترین نگرانی‌های خانواده یعنی کتاب نخواندن کودکان گفت: دلیل این معضل نبود کتاب‌هایی است که بتواند کودک را جذب داستان خود کند برای این‌که بتوانیم کودکان را به کتاب خواندن علاقه‌مند کنیم نیازمند تالیف آثاری هستیم که قصه کتاب‌ها با عناصر خیال‌نگیز و جذاب همراه باشد.

رقیه اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین هم در این مراسم گفت: طرح چهل قلم به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری حوزه هنری استان برای نکوداشت اهالی قلم متعهد و برجسته و با هدف آشنایی مردم و مسئولان با این قشر به عنوان گروه‌های مرجع تاثیرگذار برگزار می‌شود.

هوشمند رئیس حوزه هنری استان هم گفت: تکرار و باز نشر آثار استاد حسین فتاحی که گاهی به چندین بار چاپ می‌شود نشان دهنده قلم توانای این نویسنده فرهیخته است.
انتهای پیام/.

 حسین فتاحی نویسنده « آتش در خرمن» در قزوین تجلیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.