مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان:

انجام بیش از شش هزار پیوند عضو در کشور

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان اینکه ۲۵ هزار نفر در انتظار پیوند اعضا در کشور هستند،گفت: تاکنون شش هزار و ۴۳۱ پیوند عضو در ایران، صورت گرفته است.

انجام ۶۴۳۱ پیوند عضو در کشور/ ۲۵ هزار نفر در انتظار هستندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، کتایون نجفی زاده پیش ازظهر یکشنبه دومین دوره آموزش تخصصی و مدیریت فراهم آوری اعضای پیوندی و سیاست‌گذاری فرهنگ اهدا و پیوند اعضا که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد،گفت: اهدای عضو در ایران با فتوای امام خمینی (ره) آغاز شد.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای فرهنگ اهدای عضو در کشور، افزود: از ابتدای فتوای امام خمینی (ره) تاکنون اهدای عضو در کشور ۶۰ برابر شده است.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون ۶ هزار و ۴۳۱ پیوند عضو در کشور انجام شده است، گفت: سالانه ۵ تا ۸ هزار بیمار مرگ مغزی در کشور جان خود را از دست می‌دهند با توجه به اینکه از این تعداد حداقل ۳ هزار نفر قابلیت اهدای عضو دارند می‌توانیم با فرهنگ سازی مناسب شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه و نجات جان بیماران نیازمند باشد.

وی با بیان اینکه هر بیمار مرگ مغزی شده ۸ عضو قابل پیوند دارد، بیان‌کرد: با توجه به قابلیت پیوند عضو ۳ هزار بیمار مرگ مغزی می‌توان همه ۲۵ هزار بیمار در انتظار پیوند در سراسر کشور را درمان کرد.

از ابتدای سال تاکنون ۱۹ پیوند اهدای عضو در گیلان صورت گرفته

نجفی‌زاده به وضعیت استان گیلان در این زمینه نیز اشاره و تصریح‌کرد: بخش پیوند اعضا در گیلان در سال ۷۷ در بیمارستان رازی رشت راه‌اندازی شده است. از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ پیوند اهدای عضو در گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان ثبت ۷۴ مورد پیوند عضو در یک سال را نیز در کارنامه دارد که متاسفانه در حال حاضر این آمار با افت شدید همراه است، بیان‌کرد: گیلان دارای هزار و ۱۰۰ بیمار دیالیز است که از این تعداد ۷۷۰ نفر نیازمند پیوند عضو هستند.

مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با اشاره به اینکه نیازمند توسعه و نهادینه کردن فرهنگ پیوند عضو در سطح جامعه هستیم، ادامه داد: در این زمینه همه مسئولان و خیران باید هم افزایی و مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.