رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

احیای تالاب‌ها ۶۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: احیای تالاب‌های کشور، ۶۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، امروز یکشنبه ۷ بهمن ۹۷ در بازدید از تالاب بین المللی گندمان در چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰ تالاب بزرگ و کوچک در کشور وجود دارد که بیشتر آنها خشک شده، و احیای تعدادی از آنها بر اساس قابلیت و به ترتیب اولویت، در دستور کار است.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر احیای تالاب‎ها افزود: این طرح به اعتبار قابل توجهی به میزان حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد که تالاب‌های انزلی و بختگان هم در اولویت هستند.

کلانتری اضافه کرد: امسال ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای احیای تالاب‌ها در نظر گرفته شد و پیش بینی می‌شود؛ سال آینده نیز ۲۵ هزار میلیارد ریال به این امر اختصاص یابد.

وی همچنین گفت: مشکل گرد و غبار در کشور، ناشی از سیاست‌های نادرست قبل و رعایت نکردن حقابه زیست محیطی است که ۱۵۰ میلیون دلار معادل حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای رفع آن، با انجام اقداماتی مانند بوته‌کاری و مالت‌پاشی تخصیص داده شد.

تالاب بین المللی گندمان با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، در نزدیکی تالاب بین المللی چغاخور و فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

این تالاب از ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهم‎ترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم‎گذاری پرندگان مهاجر به شمار می‌رود که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی «لندن ـ ۱۳۵۲» به ثبت رسیده است.

گفتنی است: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، شرکت در نشست شورای اداری، بازدید از تالاب‌های بین المللی چغاخور و گندمان، منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، موزه تاریخ طبیعی و چند طرح و پروژه عمرانی در حوزه محیط زیست، از برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به چهارمحال و بختیاری می‌باشد.

انتهای پیام/ن

سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.