چاووش اوغلو: باید به ونزوئلا کمک کرد تا از بحران عبور کند

وزیر خارجه ترکیه خواهان کمک تمامی کشورها برای حل بحران در ونزوئلا شد.

درخواست چاووش اوغلو برای حل بحران ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، امروز (یکشنبه) با بیان اظهاراتی خواهان مشارکت تمامی کشور‌های جهان برای حل مسالمت‌آمیز بحران ونزوئلا شد.

وی در گفتگو با خبرنگاران در آنتالیا گفت: باید همگان کمک کنند تا مشکل ونزوئلا از طریق گفتگو و به شکل مسالمت‌آمیز حل شود.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه افزود: کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به سبب فشار آمریکا بر آنها، سخنانی را بیان می‌کنند که با ارزش‌ها و اصولشان در تعارض است.

وی همچنین تاکید کرد: ما باید به ونزوئلا کمک کنیم تا از بحران اقتصادی خود عبور کند و همگان باید به نتایج صندوق‌های رأی احترام بگذارند.

چاووش اوغلو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله روز گذشته به یک پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق اعلام کرد کشورش از نزدیک، تحقیقات همه جانبه‌ای را که در خصوص طرف‌های پشت پرده این تحریکات در جریان است، دنبال می‌کند.

گفتنی است خوان گوآیدو، رئیس پارلمان و مخالفان ونزوئلا در پی وقوع ناآرامی‌هایی در این کشور از روز چهارشنبه، خود را رئیس جمهور موقت این کشور خوانده است.

پس از این رخداد، شماری از کشور‌ها از جمله آمریکا و کانادا، خوان گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند. شماری از کشور‌های اروپایی شامل انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا نیز با دادن مهلت ۸ روزه به ونزوئلا، گفته‌اند در صورتیکه در این مدت، زمان برگزاری انتخابات اعلام نشود، خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت به رسمیت خواهند شناخت. این در حالی است که روسیه، چین، ترکیه و برخی کشور‌های دیگر با این اقدام کشور‌های غربی مخالفت کردند.

همچنین نماینده روسیه در جلسه شب گذشته شورای امنیت، آمریکا را به تلاش برای کودتا در ونزوئلا متهم کرد.

انتهای پیام/

درخواست چاووش اوغلو برای حل بحران ونزوئلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار