بازیکنان ایران و ژاپن زیر ذره‌بین کنفدراسیون فوتبال آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا به تحلیل بازیکنان تیم‌های ملی ژاپن و ایران پیش از دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ پرداخت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، کنفدراسیون فوتبال آسیا به تازگی در سایت خود ضمن تحلیل تیم‌های ملی ایران و ژاپن به بررسی عملکرد بازیکنان ۲ تیم پیش از شروع دیدار نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ پرداخت.

به نقل از کنفدراسیون فوتبال آسیا، مهم‌ترین اتفاق پیش از دیدار تیم‌های ایران و ژاپن در نیمه نهایی، حضور نداشتن مهدی طارمی در تیم ایران است که به دلیل ۲ کارته شدن در بازی با چین دیدار روز دوشنبه را از دست داده است.

البته وحید امیری در بازی با ژاپن حضور دارد. همچنین یوشینوری موتو ژاپنی در دیدار مقابل ایران حاضر است.

ایران تحت هدایت کارلوس کی روش یکی از معدود تیم‌های آسیا است که برای اولین بار در پنج بازی اول خود در جام ملت‌های آسیا گلی دریافت نکرده است. اما رکورد شگفت انگیز دیگر این تیم حضور دروازه‌بانی، چون علیرضا بیرانوند درون دروازه‌ ایران است.

علیرضا بیرانوند بازیکن تیم پرسپولیس تهران در ۲۰ مسابقه (از جمله مسابقات امارات متحده عربی ۲۰۱۹ و رقابت‌های جام جهانی) نمایش فوق العاده‌ای از خود به جای گذاشته و تنها چهار گل از تیم‌های پرتغال، اسپانیا و سوریه خورده است. اما برد‌های اقتصادی تیم ملی ژاپن با نتایج (یک-صفر) در ۵ بازی از نکات قابل توجه جام ملت‌های آسیا این دوره است.

هر ۲  تیم قدرت‌های اول فوتبال آسیا هستند، که در ۲ جام جهانی گذشته حضور داشتند.

ژاپن تنها یک بار در این مرحله از رقابت‌ها شکست ۳-۲ مقابل عربستان سعودی در سال ۲۰۰۷ را تجربه کرده است و ایران بعد از ۴۳ سال با کش و قوس‌های فراوان این بار برای قهرمانی مشتاق‌تر از همیشه است.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن روز دوشنبه ۸ بهمن ماه ساعت ۱۷:۳۰ در بازی نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به مصاف یکدیگر خواهند رفت. برنده این بازی به فینال رقابت‌ها راه پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید:

ملی پوشان فوتبال ایران پولدار می‌شوند

شجاعی: دیدار سختی مقابل ژاپن داریم/باید جام قهرمانی را به ایران بیاوریم

۳ نکته کلیدی برای ترکیب ایران بدون طارمی مقابل ژاپن


انتهای پیام/

تحلیل بازی ایران و ژاپن توسط ای اف سی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار