وکلا باید برای احقاق حقوق شهروندی تلاش کنند

رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلا دادگستری ایران گفت: وکلا در سراسر دنیا باید برای احقاق حقوق شهروندان تلاش کرده و کمک به تحقق زندگی بهتر را برای خود و دیگر شهروندان در دستور کار قرار دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد نسخه چی رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین در کنفرانس بین المللی تبیین روابط حقوقی اتباع ایران و ترکیه گفت: این کنفرانس برای استفاده از تجربیات سایر کانون وکلا و فراهم شدن زمینه‌ای برای آشنایی با حقوق و اشتغال وکلا برگزار شده است.

مرتضی شهبازی نیا رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری هم با بیان اینکه همه وکلا برای تحقق آرمان بشریت یعنی عدالت حرکت می‌کنند، اظهار امیدواری کرد در این نشست‌ها تجربیات وکلا مبادله شود و نتیجه خوبی داشته باشد.

بهمن طاهرخانی نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم در این کنفرانس گفت: در مجلس شورای اسلامی در رابطه با موضوع شفاف سازی وکالت بحث‌های خوبی شده است و مقرر شده تا برای رای آوردن طرح جامع وکالت، این طرح شفاف‌تر شود.

طاهرخانی افزود: برای احقاق حقوق اتباع نیاز است تا در حوزه بین الملل با کانون وکلا رایزینی شود.

وی اضافه کرد: نیازمند ایجاد حوزه جدید برای یک قانون متحد الشکل هستیم و لازمه آن ایجاد نشست‌های بیشتر در این زمینه است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بحث‌های روز انتخاب وکیل از طریق آزمون یا شکل‌های دیگر است که برای تصمیم گیری بهتر باید کانون وکلا طرحی را به کمسیون قضایی ارائه دهد.

طاهرخانی افزود: دستگاه قضا هم باید شرایطی را فراهم کند که وکلا به موکلین دسترسی راحت تری داشته باشند.

خانم ملتم آکیول نایب رئیس کانون وکلای آنکارا؛ با اشاره به شرایط کسب شهروندی در ترکیه گفت: تولد از مادر ترک اولویت است و فرزند مادر ترک وپدر خارجی تابعیت ترکیه دارد، اما اگر مادر خارجی و پدر ترک باشد باید ضوابط را طی کند.

انتهای پیام/ک

قزوین میزبان وکلای ترکیه

 

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار