مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

جمع‌آوری ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در استان زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در استان زنجان تا پایان ۱۰ ماهه امسال جمع‌آوری‌شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد رشد داشته است.

جمع‌آوری ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در استان زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای زکات بخش مرکزی شهرستان با اشاره به اینکه کمیته امداد قطعه‌ای از قطعات نظام است که تأسیس آن ریشه در تفکر اسلامی برای تشکیل حکومت اسلامی دارد، گفت: کار رسیدگی به نیازمندان و جمع‌آوری زکات از شئون، ولی فقیه بوده و امروز کمیته امداد به نیابت از، ولی این کار را انجام می‌دهد.

وی بابیان اینکه دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد مستقر بوده و با اذن، ولی فقیه و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی وبا محوریت ائمه جمعه وظیفه ترویج، تبلیغ، فرهنگ‌سازی و جمع‌آوری زکات را بر عهده دارد، افزود: تلاش می‌کنیم با توسعه فرهنگ پرداخت زکات در جامعه، اقتصاد مقاومتی شکل‌گرفته و با استفاده از منابع حاصل از این فریضه الهی نیاز محرومان برطرف شده و فاصله طبقاتی کم شود.

صفری با اشاره به بخشی از پیام مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به اجلاس سرا سری زکات که فرمودند: ما مسئولان نظام جمهوری اسلامی بایداز کم‌کاری خود دراین‌باره آمرزش خداوند را طلب کنیم به عفو او پناه ببریم، ادامه داد: پیام معظم له تکلیف همه مسئولان را در حوزه زکات مشخص و سنگین کرده و باید برای نهادینه شدن و احیای این فریضه الهی به‌صورت همگانی همت شود.
دبیر شورای زکات استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه زکات در قرآن کریم به همراه برکت آمده است، بیان کرد: فواید و آثار پایین‌دستی زکات کمک به فقرا و نیازمندان بوده، ولی آثار بالادستی آن جاری شدن برکت در جامعه است که مال را کرده و رزق انسان را طیب می‌کند.
وی بابیان اینکه میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است، افزود: با افزایش ۴۴ درصدی میزان زکات جمع‌آوری‌شده در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته این میزان به ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.
صفری با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان امسال میزان زکات جمع‌آوری‌شده در استان زنجان به بیش از ۱۲ میلیارد تومان برسد، ادامه داد: امیدوارم با شکل‌گیری و تقویت همت همگانی در حوزه ترویج و جمع‌آوری زکات برنامه هدف‌گذاری شده این استان در این بخش محقق شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به هزینه کرد زکات جمع‌آوری‌شده نیز اشاره کرد و افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در استان برای کمک به تأمین جهیزیه، پرداخت هزینه‌های درمانی، کمک‌های موردی، ساخت مسکن و سرویس بهداشتی برای نیازمندان و ساخت، مرمت و بهسازی ۹۰ پروژه عام‌المنفعه در روستا‌ها هزینه شده است.

وی تعداد روستا‌های پرداخت‌کننده زکات در استان زنجان را در ۱۰ ماهه امسال، ۶۶۱ روستا اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ درصد مبالغ جمع‌آوری‌شده از محل زکات در هر روستا در همان محل و بر اساس نظر مؤدیان زکات هزینه شده است.

صفری یکی از اقدامات مهم تبلیغی و ترویجی دبیرخانه شورای زکات را تشکیل شورای فرعی زکات در روستا‌ها عنوان کرد و افزود: با فعالیت اثربخش تبلیغی در ۵۹۹ روستای استان زنجان شورای فرعی زکات باهدف توسعه و ترویج فرهنگ پرداخت زکات تشکیل‌شده است.
 
وی بابیان اینکه دشمنان نظام با جوسازی درصدد زیر سؤال بردن اقدامات اثرگذار نهادی‌های انقلابی و ولایی و تضعیف آن‌ها و درنتیجه ایجاد نارضایتی در اقشار ضعیف جامعه هستند، افزود: با اقدامات اثرگذار کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی، امروز هیچ نیازمندی پشت نوبت دریافت خدمت از این نهاد وجود ندارد.

صفری ادامه داد: تلاش می‌کنیم با فعالیت اثربخش در حوزه فقرزدایی و ایجاد اطمینان و اعتماد در آحاد مختلف جامعه، به صحنه آوردن مردم و افزایش مشارکت آن‌ها زمینه ارائه خدمات مؤثر و هدفمند را به نیازمندان فراهم کرده و ذائقه دهک‌های پایین جامعه را نظام ولایی شیرین‌تر کنیم.

انتهای پیام/ن
 

زکات جمع‌آوری‌شده هر منطقه در همان محل هزینه می‌شود

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.