مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری دره شهر:

تولید گل نرگس در دره شهر زمینه اشتغال پایدار را فراهم کرده است

مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری دره شهر گفت:نرگس زار های دره شهر از ظرفیت خوبی برای اقتصادی کردن و اشتغال پایدار برخوردار است.

تولید گل نرگس در دره شهر زمینه اشتغال پایدار را فراهم کرده استمرزبانی رییس منابع طبیعی و آبخیز داری دره شهر در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، گفت: برداشت گل نرگس در ۳۶۰هکتار از نرگس زارهای دره شهر در بخش ماژین  آغاز  شده و تا بخش مرکزی شهرستان دره شهر امتداد دارد همچنین گل نرگس این شهرستان به بیشتر مناطق کشور حتی کشور ترکیه صادر می شود.

 وی افزود: در نرگس زارهای دره شهر دو نوع گل می روید که نرگس شهلا سطح بیشتری را به خود اختصاص داده است.

فیلی مدیرجهاد کشاورزی دره شهر بیان کرد: سطح زیرکشت گل نرگس در شهرستان ۳۶۰هکتار است که  ۳۰۰نفر به صورت مستقیم در این راستا مشغول فعالیت می باشند.

هاشمی کارشناس کشارزی  اظهار کرد:به طور متوسط هر ساله حدود۶میلیون شاخه گل به ارزش اقتصادی ۳میلیون تومان در نرگس زارهای دره شهر برداشت و روانه بازارهای گل کشور می شود.

یزدانی دکتر دارو ساز در این باره گفت:گل نرگس دارای خواص دارویی زیادی است از جمله خاصیت ضدعفونی کنندگی محیط، جهت درمان الزایمر و افسردگی به کار می رود.

صنعتی کردن این محصول با راه اندازی صنایع فراوری علاوه بر افزایش ۲برابری تولید گل در شهرستان زمینه اشتغال برای هزار و پانصد نفر مردم منطقه را به صورت مستقیم فراهم می کند.

انتهای پیام/با

برداشت گل نرگس در شهرستان دره شهر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.