۳ عضو بیمار مرگ مغزی در زنجان به نیازمندان اهدا شد

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان گفت:۳ عضو بیمار مرگ مغزی در زنجان به نیازمندان اهدا شد.

۳ عضو بیمار مرگ مغزی در زنجان به نیازمندان اهدا شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، اماموردی مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی  زنجان گفت: سه ارگان بدن یک بیمار مرگ مغزی در این استان به بیماران نیازمند حیاتی دوباره بخشید.

اماموردی افزود: بیمار مرگ مغزی به نام 'حسین پور صوتی' ۵۳ ساله ساکن زنجان بر اثر تصادف رانندگی در مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی این شهر بستری شده بود.

 اماموردی گفت: پس از اطلاع از مرگ مغزی، کار‌های لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام و این اقدام ایثارگرانه به اهدای سه عضو بیمار منجر شد.

وی تصریح کرد:پس از کسب رضایت از خانواده بیمار مرگ مغزی، کبد، کلیه‌ها و نسوج برای اهدا به بیماران نیازمند به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

گفتنی است ؛از ابتدای سال تا کنون ۱۹ مورد مرگ مغزی در این استان گزارش شد که از این تعداد ۱۷ مورد به اهدای عضو منجر شد و خانواده ۲ بیمار مرگ مغزی نیز به اهدای عضو رضایت ندادند.
 
انتهای پیام/ن

 

اهدای عضو اهدای زندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.