معاون استاندار اردبیل؛

۵۵۲ پروژه در دهه فجر در استان اردبیل افتتاح می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۵۵۲ پروژه با اعتبار ۵۲۶ میلیارد تومان در استان اردبیل افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروزندایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: ۹۸ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به پروژه‌های شهرداری‌ها و مابقی نیز مربوط به پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی است.

وی با اشاره به اعتبارات استان در سال جاری گفت: اعتبار استان در سال جاری یک هزار و ۶۸۷ میلیارد تومان و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبارات شهرداری‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: ۷۰ درصد ازاعتبارات ملی و ۵۰ درصد از اعتبارات استانی تخصیص یافته است.

وی گفت: تا تیرماه ۹۸ برای جذب باقی مانده اعتبارات فرصت باقی است و در صورت تخصیص مابقی اعتبارت نیز در استان هزینه می‌شود.

ندایی از افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات استان در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به تورم پیش آمده نمی‌توان به اعتبارات دولتی اکتفا کرد ومسوولان استانی برای پیشبرد روند اجرایی پروژه‌های بخشی از این طرح‌های واجد شرایط را به بخش خصوصی واگذار می‌کنند.

وی ادامه داد: ۳۴۵ طرح در قالب ۲۱۷ پروژه در استان در حال اجرا می‌باشد و به دلیل زیاد بودن تعداد پروژه نیمه تمام در استان اعتبارات ناکافی است.

معاون استاندار اردبیل گفت: به دلیل زیاد بودن تعداد پروژه نیمه تمام تلاش می‌شود آن دسته از طرح‌هایی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در الویت جذب اعتبار و اجرا قرار گیرد.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان راه آهن اردبیل است که تلاش می‌شود تا پایان سال ۹۹ در صورت نبود مشکل تکمیل شود.

ندایی گفت: اعتبار ابلاغ شده به این پروژه در سالجاری ۸۰ میلیارد تومان بود که در صورت تخصیص صد در صدی نیزتکمیل آن ۱۰ سال به طول می‌کشید.

وی ادامه داد: در همین راستا با تلاش استاندار و جذب فاینانس داخلی این پروژه حیاتی تا دو سال آینده تکمیل می‌شود.

معاون استاندار اردبیل بیان کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک ملی به فاینانس داخلی برای تکمیل پروژه راه آهن اردبیل جذب شده که ۱۸۰ میلیارد تومان نیز از این اعتبار تخصیص یافته است.

ندایی اظهار کرد:هم اکنون این پروژه با ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات و اعتبارات دولتی، با مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

وی در ادامه گفت: اعتبارات ملی راهسازی در استان با پیگیری استاندار چهار برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

معاون استاندار اردبیل افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ کیلومتر راه‌های اصلی به بزرگراه تبدیل می‌شود.

ندایی گفت: اکثر محور‌هایی که نیاز به ایجاد بزرگراه دارد در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اردبیل – سرچم، اردبیل – مشگین شهر، پارس آباد به سه راهی سربند و سه راهی صحرا به سمت گرمی از جمله این راه‌ها می‌باشد.
انتهای پیام/ع

راه آهن اردبیل از مهمترین پروژه‌های استان اردبیل است

برچسب ها: دهه فجر ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.