گاز رسانی به ۱۸ روستای خراسان شمالی

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: امسال به مناسبت دهه فجر ۱۸ روستا در استان از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسن رضا میربلوکی مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان گفت: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر پروژه گاز رسانی به ۱۸ روستا با هزار و ۸۲۵ خانوار و اعتبار ۸۰ هزار و ۴۱۳ میلیون ریال در استان به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: تعداد گازرسانی به صنایع قابل افتتاح ۱۱ صنعت با حجم گاز دریافتی ۱۶ هزار و ۹۴۰ متر مکعب با اعتبار ۲۶ هزار و ۲۹۸ میلیون ریال در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

میربلوکی با بیان این که در مجموع افزون بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به روستا‌ها و صنایع در استان هزینه شده است و گفت: تنها پروژه باقیمانده در زیر ساخت خط انتقال گاز رسانی را در شهرستان‌های گرمه و جاجرم که از طریق دشت می‌باشد که با خط انتقال ۵۳ کیلومتر و با تامین اعتبار ۷۰ میلیارد تومان از سال آینده در استان آغاز خواهد شد و تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: هم اکنون گاز رسانی به ۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار و کمتر از ۲۰ خانوار استان به علت محدودیت هزینه‌ها و قرار گرفتن در محدوده خط انتقال و نداشتن مجوز حریم جاده در دست اجرا داریم.

مدیر عامل شرکت گاز استان با اشاره به این که هم اکنون ۷۳۷ روستای استان از نعمت گاز رسانی بهره‌مند هستند ، افزود: در حال حاضر گاز ۸۲ ذرصد سبد انرژی استان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش ضریب نفوذ گازرسانی به مناطق روستایی خراسان شمالی اظهار کرد: ضریب نفوذ گاز در مناطق روستایی از ابتدای تشکیل استان خراسان شمالی ۱۵ درصد بوده که اکنون با افزایشی ۸۳ درصدی به درصدی  افزون بر ۹۸ ممیز ۵ درصد رسیده است.

وی تعداد مشترکین گاز را افزون بر ۳۰۲ هزار و ۳۷۱ مورد اعلام کرد و افزود: این تعداد مشترک با ۱۶۷ هزار و ۱۰۵ مورد انشعاب و ۷ هزار و ۲۱۹ کیلومتر شبکه گازرسانی شدند.

وی بیان کرد: با توجه به پایان عملیات گاز رسانی در استان پروژه برون سپاری و ارتقای بهره وری مشترکان و همچنین ارائه خدمات غیر حضوری و الکترونیک ، قرائت و صدور آنی قبض و . . . از خدمات شرکت گاز استان است.

میر بلوکی با اشاره به اینکه همه شهرستان‌های استان به شبکه گاز متصل هستند ، گفت: در خراسان شمالی ۲۶۵ واحد صنعتی ، ۳۳ جایگاه سی ان جی و ۱۴ شهرک صنعتی استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

انتهای پیام/ ب

هزینه افزون بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار عملیات گاز رسانی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.