رسیدن به توانایی تولید ۸۵ درصد انرژی مصرفی خانوار های کشور

بعد از انقلاب اسلامی در 85 درصد از انرژی و مواد غذایی مورد نیاز خانوار های کشور خودکفا شده ایم.

رسیدن به توانایی تولید ۸۵ درصد انرژی مصرفی خانوار های کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد علی طهماسبی ،معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در همدان گفت: این خودکفایی ها با تلاش کشاورزان و مکانیزه شدن سیستم های آبیاری ،و تنوع در روش های کاشت ، داشت و برداشت محقق شده است.

وی با اشاره به وابستگی کشور در سالهای پیش از انقلاب اظهار داشت:ما قبل از انقلاب اسلامی حتی در تامین پنیر،تخم مرغ ،غلات و نیاز های اساسی غذایی وابسته به واردات بودیم و هم اکنون تنها در تامین برخی خوراک دام و طیور وابسته به واردات هستیم.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تغییر زیاد در روش زندگی روستایی و شهری کشور بعد از انقلاب اظهار داشت: در سال ۱۳۵۶ از ۳۵ میلیون جمعیت کشور، بیش از ۱۸ میلیون نفر در روستا ها زندگی می کردند و سالیانه ۲۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می کردند و حالا از ۸۲ میلیون جمعیت کشور ۲۱ میلیون نفر در روستاها زندگی می کنند که ۱۲۲ میلیون تن محصولات کشاورزی را سالیانه تولید می کنند.

طهماسبی از پایلوت قرار دادن باغات گردو تویسرکان برای طرح سر شاخه بری درختان گردو خبر داد و اظهار داشت: با اجرای موفق این طرح در تویسرکان ،بقیه باغداران گردو در سراسر کشور راضی به اجرای این طرح شدند و با این کار درختان کهن گردو پربارتر و میانگین برداشت گردو افزایش یافت.

وی اجرای این طرح را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اجرای طرح های نوین کشاورزی نیازمند فرهنگ سازی و همکاری کشاورزان است و این فصل که موقع خرید برخی نهال ها از جمله گردو است و کشاورزان و باغداران مواظب باشند نهال های با اصالت و با کیفیت و غیر بیمار را خریداری کنند.

انتهای پیام/ا

ایران در مسیر خودکفایی بعد از انقلاب گام بر می دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.