خسارات‌های وارده بر اثر برف و باران در کُردستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کُردستان، گفت: بارش باران و کولاک برف خساراتی را در استان کُردستان برجای گذاشت.

آرتیکاس اقبال در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: از شب گذشته برق ۲۵ روستای شهرستان دیواندره به علت اتصالی در اثر شدت وزش باد و کولاک قطع شده و نیرو‌های شرکت برق اکنون در حال رفع مشکل هستند.

وی افزود: تردد در مسیر روستای "سرچم" از توابع بخش مرکزی کامیاران هم به علت تداوم بارش باران، وقوع سیلاب و مسدود شدن راه از سوی ستاد مدیریت بحران این شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است و تردد در آن امکان پذیر نیست.

اقبال از سقوط یک دستگاه خودرو با تعدادی مسافر به درون رودخانه‌ای در بانه و گیر کردن در گل و لای اشاره کرد و افزود: این مسافران نجات پیدا کردند و خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

وی گفت: کارشناسان در حال برآورد خسارات هستند.

رئیس اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای سقز هم گفت: رودخانه روستای "بسطام" بر اثر بارش‌ها طغیان کرده و برای مدتی راه ارتباطی روستا را قطع کرد.

بهزاد رشیدی اظهار داشت: راه ارتباطی روستای "بسطام" که بر اثر طغیان رودخانه مسدود شده بود توسط راهداران بازگشایی شده است.

وی با بیان اینکه آب به چند منزل مسکونی منطقه هم وارد شده بود، افزود: با افزایش حجم آب رودخانه، شکسته شدن چندین درخت در بالادست رودخانه و به تبع آن مسدود شدن کانال‌های زیر پل روستای "بسطام"، حجم بالای آب، پل را به صورت کامل پوشاند.

هواشناسی اعلام کرده تا ظهر امروز سه شنبه همچنان شاهد استقرار سامانه قوی بارشی در آسمان استان خواهیم بود که پیامد آن ابری و مه آلود شدن آسمان، بارش شدید باران و در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف، در برخی نقاط رعد و برق با احتمال بارش تگرگ و وزش باد گاهاً شدید است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.