تهیه نقشه کاداستری هزار و ۴۵۰ هکتار از منابع طبیعی نوشهر

هزار و ۴۵۰ هکتار از منابع طبیعی نوشهر نقشه کاداستری تهیه و آماده تحویل به اداره ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالرضا سنگاری سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر گفت: اکنون برای هزار و ۴۵۰ هکتار از عرصه‌های منابع ملی نوشهر نقشه رقومی با استاندارد کاداستر (حدنگاری) بر گرفته از نقشه ثبتی سنواتی و تفکیک انفال در محدوده اسناد اراضی ملی تهیه شد.

وی افزود: با اجرای طرح کاداستر، تشخیص منابع ملی از مستثنیات مردم برای منابع طبیعی، دستگاه قضایی و مردم آسان شده است.
سنگاری با بیان اینکه۲۷ میلیارد ریال اعتبار برای کاهش خطر سیل در بخش کُجُور شهرستان نوشهر هزینه شد، گفت: اعتبار طرح‌های، از صندوق توسعهٔ ملی تأمین شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر افزود: کاهش فرسایش خاک از دیگر اهداف ساخت این بند‌های اصلاحی بوده است.

وی گفت: خطر سیلاب در این منطقه با عملیات زیستی ازجمله کپه‌کاری، ضمن حفظ خاک، خطر سیل را کاهش یافته است.

سنگاری تأکید کرد: ساخت بند‌های اصلاحی و ذخیرهٔ آب در پشت آن‌ها موجب می‌شود در پایین‌دست، سفره‌های آب زیرزمینیِ خوبی برای کشاورزی ایجاد شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر گفت: کجور منطقه‌ای محروم است و باید احداث چنین پروژه‌هایی را ادامه داد.

وی افزود: طبیعت و چشم‌انداز زیبای این منطقه، به نحوی است که می‌توان با کمک نهاد‌های مربوط، آن را به صورت قطب گردشگری درآورد.

سنگاری گفت: منطقهٔ وَرازان رانشی است و مردم آن درگیر سیل بودند و خسارات به جنگل و مرتع و ساختمان‌ها وارد می‌شد.

قربانعلی حدادی معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر نیز گفت: یکی از اهداف آبخیزداری مدیریت سیل است.

وی افزود: فرسایش در این منطقه زیاد است و ما برای کاهش آن، در ارتفاعات بند‌های تورسنگی و در پایین‌دست بند‌های سنگی - ملاطی ساختیم.

حدادی تأکید کرد: در ورازان و صالحان ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار از صندوق توسعهٔ ملی اختصاص یافت، ولی در این منطقه از سال‌های گذشته بیش از ۱۲ هزار مترمکعب پروژهٔ آبخیزداری از نوع سنگی – ملاطی انجام دادیم.

انتهای پیام/آ

حدنگاری بیش از هزار هکتار از منابع طبیعی نوشهر انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار