وزیر خزانه‌داری آمریکا: گفتگو‌های تجاری با چین و ماجرای هواوی موضوعاتی جدا از هم هستند

استیون منوچین موضوع گفتگو‌های تجاری این کشور با چین و مسائل مربوط به شرکت هواوی را مسائل جداگانه‌ای توصیف کرد.

منوچین: گفتگو‌های تجاری با چین و ماجرای هواوی موضوعات جدا از هم هستندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس بیزنس درباره موضوع گفتگو‌های تجاری با چین (بر سر تعرفه‌های تجاری) و اختلافات با شرکت هواوی اعلام کرد این مسائل جدا از هم هستند و مذاکرات جداگانه‌ای را دارند.

او تاکید کرد هواوی بخشی از مذاکرات تجاری با چین نیست و در این باره افزود: موضوعات مربوط به فناوری‌ بخشی از مذاکرات تجاری با چین هستند، اما هر موضوعی که به نقض قوانین یا تحریم‌های آمریکا مربوط باشد، از مسیر جداگانه‌ای به آن پرداخته می‌شود. 

وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین یادآور شد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور هنوز هیچ تصمیمی در خصوص لغو تعرفه‌های تجاری، که پیشتر علیه پکن وضع شد، نگرفته است.

منگ وانگ ژو، مدیر مالی ارشد شرکت هواوی اول دسامبر سال گذشته میلادی به درخواست مقامات آمریکا و به اتهام نقض تحریم‌های این کشور در فروش محصولات شرکت هواوی به ایران، در کانادا بازداشت شد. چندی بعد، منگ طی حکمی با قرار وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری و چند شرط دیگر از جمله پوشیدن پابند الکترونیک، آزاد شد. مدیر مالی ارشد شرکت هواوی چین، از سوی آمریکا متهم شده است که بانک‌های چند ملیتی را درباره معاملات با ایران گمراه کرده و آن‌ها را در معرض خطر نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار داده است. سال گذشته استرالیا، ژاپن، نیوزیلند و آمریکا شرکت هواوی را از شرکت در قرارداد‌های دولتی منع کردند.

وزارت دادگستری آمریکا دوشنبه شب نیز شرکت هواوی، بزرگترین تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند در چین را به سرقت اسرار تجاری یک شرکت آمریکایی و فریبکاری بانکی از طریق دور زدن تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران، متهم کرد. پایگاه اینترنتی بلومبرگ با اشاره به اقدامات پیشین آمریکا علیه شرکت هواوی، اعلام رسمی اتهام قضایی علیه این شرکت را نشانگر تشدید تنش میان واشنگتن و پکن دانست.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار