مریخ نورد کنجکاوی وارد فضایی جدید و ناشناخته از سیاره سرخ شد

مریخ نورد کنجکاوی در آستانه ورود به منطقه‌ای جدید در مریخ قرار دارد که سرشار از شگفتی و راز‌های جدید برای زمینی‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان اعلام کرده اند پس از یک سال اقامت در منطقه (Vera Rubin Ridge) مریخ نورد کنجکاوی وارد محدوده جدیدی در سیاره مریخ شده است.
 

مریخ نورد کنجکاوی ناسا در سال ۲۰۱۲ بر سطح سیاره سرخ فرود آمده و تاکنون فاصله‌ای افزون بر ۱۷ و ۷ دهم کیلومتر را پیموده است، همچنین این مریخ نورد بر مناطق مرتفع سیاره مریخ نیز قدم گذاشته و به ارتفاعی افزون بر ۳۰۰ متر از محل فرود خود دست یافته است.

در جریان کاوش‌های سال ۲۰۱۷ مریخ نورد کنجکاوی شروع به کاوش درمنطقه Vera Rubin Ridge کرد که درنتیجه آن در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ مولکول‌های آلی با حداقل طول عمر سه میلیارد ساله کشف شد، در ماه‌های اخیر مریخ نورد کنجکاوی به حفاری در منطقه Rock Hall پرداخته است.

همچنین نشانه‌هایی از وجود آسیب و سوراخ شدگی در محل چرخ‌های مریخ نورد کنجکاوی بر اثر حرکت برسطح مریخ در آخرین تصاویر دریافتی از مریخ نورد مشاهده می‌شود که دانشمندان در تلاش هستند با دگرگون کردن سرعت مریخ نورد از گسترش آن جلوگیری کنند.

منبع:Newatlas

انتهای پیام/

ورود به فضایی جدید و ناشناخته در سیاره سرخ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار