آیت الله مکارم شیرازی:

حضور مبلغان دینی در مناطق محروم ضروری است

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: لازم است تا مبلغین حوزه علمیه در مناطق محروم حضور پیدا کنند و به تبلیغ دین میان مردم آن مناطق بپردازند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی غروب سه‌شنبه در دیدار با گروهی از مبلغین حوزه علمیه که در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد با اشاره به سوره اعراف گفت: مؤمنان واقعی چندین ویژگی دارند از جمله اینکه وقتی نام خدا برده می‌شود ترسان می‌شوند و هرگاه قرآن خوانده می‌شود ایمانشان دو چندان می‌شود.

وی بیان کرد: ویژگی دیگر یک مؤمن این است که تنها به خداوند توکل می‌کند و می‌داند هر آنچه وجود دارد از ناحیه خداوند است.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه بین «الذین یوصلون» و «یوقیمون صلاة» فرق است، گفت: مؤمن واقعی به اقامه نماز می‌پردازد و دیگران را هم به آن تشویق می‌کند.

وی با بیان اینکه مبلغین باید از این علم خود انفاق کنند، افزود: لازم است تا مبلغین حوزه علمیه در مناطق محروم حضور پیدا کنند و به تبلیغ دین میان مردم بپردازند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: ما به جنوب، غرب و شرق کشور مبلغینی را اعزام می‌کنیم و این را از ضروریات می‌دانیم چرا که اکنون شنیده می‌شود در برخی مناطق سال‌ها است مبلغینی اعزام نشده است و بنابراین ما و حوزه از این جهت مسئولیت داریم و باید پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه مبلغان دین نقش مهمی برای ترویج معارف دینی بر عهده دارند و یکی از بهترین جهادها، جهاد علمی و دینی است، گفت: اگر طلاب و مبلغین شرایط را داشته باشند ولی به مناطق محروم نروند، مسؤل هستند و باید روز قیامت پاسخگو باشند.

این مفسر قرآن کریم افزود: اقدامات بسیاری که توسط حوزه علیمه و مراجع انجام می‌شود، پاسخ دندان شکنی است به آنان که مدعی هستند حوزه علمیه کاری نکرده و شک دارند از اینکه پول‌هایی که به دست مراجع می‌رسد در چه اموری صرف می‌شود.

فعالیت وهابیون در مناطق محروم

مسئول اعزام مبلغ به مناطق محروم دفتر آیت الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار با بیان اینکه در مناطق آسیب پذیر وهابیت میدانی برای تاخت و تاز پیدا می‌کنند، اظهار داشت: از این جهت واحد اعزام مبلغ به مناطق محروم دفتر آیت الله مکارم شیرازی از سال ۱۳۷۶ کار خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام حبیبی تبار با بیان اینکه مراجع تقلید خدمات فراوانی را به مردم و مسلمانان ارائه می‌کنند که باید برای مردم گفته شود، افزود: ساخت بیش از ۴۰۰ مسجد، تکمیل حدود ۱۷۸ مسجد، ۵۷ سرویس بهداشتی، احداث بیش از ۲۰۰ حمام و غسالخانه، ساخت مدرسه، حوزه علمیه، تجهیز کتابخانه و توزیع مواد غذایی در مناطق محروم برخی از اقدامات دفتر آیت الله مکارم شیرازی است.

وی تصریح کرد: اگر در چنین مناطقی ما ورود نکنیم مخالفین ما ورود پیدا می‌کنند.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
مناطق محروم هیچ چیز دیگه نیاز ندارند فقط بی دین هستن اخه اونجا چی هست که گمراهشون کنه