وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

سینمای اخلاقی در ۴۰ سال گذشته داشتیم/ «متری شیش و نیم» مورد حمایت ما است

عباس صالحی گفت: «متری شیش و نیم» از زمان پروانه ساخت، نمایش و سپس حضور در جشنواره مورد توجه و حمایت ما بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ورود پول‌های مشکوک به سینما در جمع خبرنگاران گفت: این طرح باید در فضای شفاف به نحوی پیش برود که بتواند به صنعت سینما کمک کند.

وی افزود: اگر ما از سینما در موارد غیر ضرور حمایت کنیم توفیقات مقطعی خواهیم داشت و قطعا دائمی نخواهد بود، صنعت سینمای پایدار حتما با یک نظام شفاف مالی پایدار می‌تواند به سرانجام برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این مسیر طبعا صنعت سینما می‌تواند بیشتر از هرمجموعه‌ای این قسمت را جدی‌تر دنبال کند. هرمقدار صنف سینما خانه سینما و مجموعه تشکل‌های سینمایی در این قضیه فعال‌تر عمل کنند این اعتماد را به وجود می‌آورند.

وی ادامه داد:به نظر فضای مطالبه اجتماعی و فضای تعهداتی که سازمان‌های صنفی سینمایی باید انجام بدهند، ایجاد شده تا فضای سازمان سینمایی را شفاف‌تر کنیم. حتما باید نسبت به این مسئله حساس بود، اما بزرگنمایی و اغراق درباره آن خطرناک است.

صالحی افزود:سینمای ۴۰ ساله گذشته تاکیدی داشته بر اینکه ما بتوانیم یک سینمای اخلاقی‌تر، انسانی‌تر با یک روابط سالم‌تر عرضه کنیم. می‌دانیم سینما در فضای جهانی آمیخته است با سینمایی که می‌تواند روابط سالم و یا غیرسالم را عرضه کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: سینمای ایران پس از انقلاب به حوزه‌هایی توجه کرد که در سینمای قبل از انقلاب کمتر به آن توجه شده بود. حتی در برخی کشور‌ها کمتر حضور داشت؛ سینمایی که با فطرت انسان ارتباط بیشتری داشته باشد، سینمایی که به حوزه‌های مظلومیت و معصومیت‌های انسانی، به زخم دیدگان اجتماعی و به سینمای کودک و نوجوان توجه کند. در مجموع سینمای چهل سال پس از انقلاب توجهی بود به اینکه از طریق دوربین می‌توان به بطن انسان راه پیدا کرد.

وی در خصوص فشار‌های وارده به فیلم «متری شیش و نیم» گفت: خوب است که حقیقت را بگویم و من اطلاعی از این ماجرا ندارم، اما قطعاً از فیلم حمایت می‌کنیم. از آنچه که در مسیر پروانه ساخت و نمایش قرار گرفته است و در جشنواره حضور دارد مورد توجه و حمایت ما است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار