نمایندگان پارلمان، دولت انگلیس را ملزم به مذاکره مجدد بر سر مرز ایرلند کردند

نمایندگان پارلمان انگلیس در ادامه طرح‌های الحاقی به لایحه دولت، با تصویب طرحی نخست وزیر را موظف کردند بر سر مرز ایرلند تضمین‌های لازم را از اتحادیه اروپا کسب کند.

نمایندگان دولت انگلیس را ملزم به مذاکره مجدد بر سر مرز ایرلند کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان پارلمان انگلیس در ادامه طرح‌های الحاقی به لایحه دولت، با تصویب طرحی نخست وزیر را موظف کردند بر سر مرز ایرلند تضمین‌های لازم را از اتحادیه اروپا کسب کند.

نمایندگان پارلمان انگلیس پس از حدود ۹ ساعت بحث و گفتگو و مذاکره درباره لایحه اصلاح شده نخست وزیر انگلیس درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا، ۷ طرح را برای الحاق به لایحه دولت ارائه کردند که ۲ طرح به تصویب رسید.

نمایندگان پارلمان انگلیس در بررسی هفتمین پیشنهاد با ۳۱۷ رای موافق در برابر ۳۰۱ رای مخالف، دولت را موظف کردند برای اطمینان از نگرانی‌هایی که پس از خروج از اتحادیه اروپا بر سر مرز دو ایرلند وجود دارد با مقامات اتحادیه اروپا به مذاکره بپردازد.

مرز ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند که تنها مرز زمینی انگلیس با اتحادیه اروپاست، گره اصلی موجود میان انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر چگونگی جدایی است.

بلافاصله پس از تصویب این طرح در پارلمان انگلیس "دونالد توسک" رئیس شورای اروپا در واکنش به ان اعلام کرد این اتحادیه حاضر نیست راه مذاکره را باب میل انگلیس بازگشایی کند.

نمایندگان همچنین با تصویب طرحی دیگر با ۳۱۸ رای موافق در برابر ۳۱۰ رای مخالف از دولت خواستند گزینه خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را از دستور کار خود خارج کند.

در بررسی‌های حدود ۹ ساعته پارلمان همچنین ۵ طرح دیگر به رای گذاشته شد که با شکست و رد نمایندگان مواجه شد.

اکنون نخست وزیر انگلیس برابر مصوبات پارلمان باید راهی بروکسل شود تا بلکه بتواند نظر انان را برای رضایت نمایندگان پارلمان جلب کند.

این در حالی است که مکرون رئیس جمهور فرانسه در واکنش به این اقدام انگلیس اعلام کرد توافقی که با انگلیس بدست اورد بهترین توافق ممکن است و اتحادیه اروپا حاضر نیست دوباره بر سر انچه که توافق صورت گرفته مذاکره کند.

دو هفته پیش نیز لایحه توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا با ۴۳۲ رای مخالف از مجموع ۶۳۴ رای با شکست تاریخی مواجه شد و رکورد مخالفت نمایندگان با یک لایحه دولت را در تاریخ سیاسی این کشور شکست.

اکنون نخست وزیر انگلیس روز‌های سختی را برای بستن پرونده پرحاشیه برگزیت پیش رو دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار