دموکرات‌های آمریکا کاهش ۵۰ درصدی کسری بودجه را خواستارند

­رئیس کمیسیون بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد طرحی برای کاهش نیمی از کسری بودجه آمریکا طی ۱۰ سال که می‌تواند با افزایش مالیات شرکت‌ها و افراد ثروتمند حاصل شود، آماده کرده است.

دموکرات‌های آمریکا کاهش ۵۰ درصدی کسری بودجه را خواستارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، ­جان یارموث، رئیس کمیسیون بودجه مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد به همراه چندین نماینده دموکرات دیگر طرحی برای کاهش نیمی از کسری بودجه آمریکا طی ۱۰ سال آماده کرده است که این طرح می‌تواند با افزایش بار مالیاتی شرکت‌ها و افراد ثروتمند حاصل شود.

به گفته جان یارموث (John Yarmuth) این طرح می‌تواند افزایش ۲۶ یا ۲۷ درصدی مالیات بر شرکت‌ها را شامل شود که در اصلاحات مالی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۷ به کاهش ۲۱ درصدی آن رای داده شده بود.

در حالی که بر اساس پیش بینی‌هایی که روز دوشنبه منتشر شد کسری بودجه آمریکا ممکن است طی چند سال آتی از هزار میلیارد دلار (۸۷۵ میلیارد یورو) فراتر رود، یارموث اذعان کرد به ویژه با دورنما‌های اقتصادی کنونی کاهش ۵۰۰ میلیارد دلاری کسری بودجه تا سال ۲۰۲۹ کار ساده‌ای نیست.

یارموث در حالی که اوایل ماه جاری میلادی ریاست کمیسیون بودجه را بر عهده گرفته است، تصریح کرد: «با توجه به جنگ تجاری و کند شدن دیگر اقتصاد‌ها، تهدیدات زیادی علیه اقتصاد آمریکا وجود دارد. احتمال یک رکود شدید و یا یک رکود اقتصادی بسیار قابل توجه است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار