دبیر کمیته کشتی‌های سنتی کرمانشاه ؛

اشتغالزایی ۱۰۰ نفری برای پروژه گودزوران در کنگاور

دبیر کمیته کشتی‌های سنتی (زوران) استان کرمانشاه از اشتغالزایی ۱۰۰ نفری برای پروژه گودزوران در کنگاور از توابع استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فرشاد احمدوند دبیر کمیته کشتی‌های سنتی (زوران) استان کرمانشاه با بیان اینکه دومین و بزرگترین گودزوران در کنگاور راه اندازی می‌شود، گفت : ورزش زوران باتلاش مسوولان استانی در کرمانشاه ثبت ملی شده است.

وی گفت : نفرات برتر انتخاب شدند و تا پیش از عیدنوروز مسابقات کشوری برگزار می‌شود، استان‌های خراسان و مازندران رقیب جدی برای کرمانشاه محسوب می‌شوند.

نائب رئیس هیات روستایی ورزش‌های بومی و محلی استان کرمانشاه ادامه داد: ورزش زوران به نام کرمانشاه ثبت ملی شده است، لذا غرب کشور باید دارای گودزوران استاندارد و مناسب پتانسیل‌ها باشد.

وی با اشاره به احداث گودزوران پنج هزار نفری در کنگاور و استقبال خیران بومی و محلی و نیز حمایت‌های یکی از نمایندگان مجلس از این پروژه، افزود: استاندارد گود زوران به صورت دایره شکل و هشتاد سانتی ۱۰ در ۱۰ طراحی شده است، داوران متخصص را دارد، و میدان آن با حضور تماشاچیان شبیه پلکانی است.

احمدوند با بیان اینکه هرچه منابع و اعتبارات ما برای این طرح بیشتر شود توسعه خواهد یافت، گفت: استارت این طرح برای دهه مبارک فجرو در روستای رحمت آباد شهرستان کنگار پیش بینی شده بود که در صورت تامین منابع ملی طی چهار ماه به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

این مسوول با اشاره به حداقل اشتغالزایی ۱۰۰ نفری برای پروژه گودزوران در کرمانشاه، گفت: ورزش محلی زوران از سال ۹۴ برای استان کرمانشاه ثبت ملی شده است، لذا تعامل و همفکری هیات‌های کشتی و بومی محلی میطلبد که با پشتیبانی حمایت لازم مسیر این ورزش بومی را هموار کنند.

نائب رئیس هیات روستایی ورزش‌های بومی و محلی استان کرمانشاه با بیان اینکه روستای رحمت آباد از نظر نزدیکی بعد مسافت در مسیر زائران اربعین حسینی قرار دارد و بهترین مکان روستای رحمت آباد کنگاور و دروازه ورودی شهر است، تاکید کرد: علاقمندان می‌توانند از این بازی بازدید به عمل بیاورند و از منظر و بعد جذب گردشگر حائز اهمیت خوهد بود.

احمدوند با اشاره به اینکه زمان بازی زوران سه دقیقه است، گفت: در واقع سه دقیقه زمان اصلی است و اگر نتیجه برابر بشود و بعد از ۲ دقیقه نیز امتیازی ردوبدل نشد و رقابت‌ها مساوی بود با نظارت کمیته فنی و براساس وزن کِشی با کمترین وزن برنده مسابقه اعلام می‌شود.

این مسوول اظهار داشت: گودزوران ظرفیت‌های بسیاری دارد، برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی قابل استفاده است و بیشترین کاربرد آن در زمان مسابقات خواهد بود .

 

 

انتهای پیام/د

ورزش زوران باتلاش مسوولان استانی در کرمانشاه ثبت ملی شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار