شهردار قزوین بودجه سال ۹۸ شهرداری قزوین را به شورای اسلامی تقدیم کرد

لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری قزوین با اعتباری بالغ بر ۷۸۰ میلیارد تومان برای بررسی و تصویب به شورای اسلامی این شهر تقدیم شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،صفری شهردار قزوین در جلسه علنی شورای اسلامی که به‌منظور تقدیم لایحه بودجه برگزار شدگفت: لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری قزوین بر اساس پنج سند فرادستی توسعه کشور در افق ۱۴۰۴یعنی برنامه پنج ساله دوم شهرداری، لایحه برنامه ششم توسعه کشور، بودجه کل کشور و بخشنامه ابلاغی وزارت کشور تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: برای بودجه سال ۹۸ یک حسابداری خزانه کلی تعریف شده که بر اساس بودجه تلفیقی، شهرداری را به‌سمت انضباط مالی پیش می‌برد، در این روش تمامی درآمد‌های شهرداری در یک حساب جمع آوری  و توسط "کمیته تخصیص" هزینه می‌شود و شورای شهر می‌تواند هرلحظه درآمد و هزینه را رصد کند.

صفری در ادامه لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری را بودجه برنامه‌ای دانست و گفت: در بودجه سال آینده شهرداری قزوین براساس برنامه پنج ساله دوم پیش خواهد رفت و عملکرد شهرداری به صورت آنلاین و روزانه مشخص خواهد بود.

شهردار قزوین گفت: در تدوین بودجه سال ۹۸ مانند سال ۹۷، به‌نقاط کم‌برخوردار و همچنین توسعه زیرساخت‌های شهری توجه ویژه شده و همچنین اتمام پروژه‌های نیمه تمام را از اولویت‌های اصلی شهرداری در سال آینده است.

شهردار قزوین بیان کرد: بودجه سال آینده شهرداری قزوین ، ۷۸۳میلیاردتومان است که نسبت به سال گذشته با ۶۲۸ میلیارد تومان حدود ۲۴‌ونیم درصد رشد داشته است و همچنین ۲۳۰میلیاردتومان (۲۹درصد) به هزینه‌های جاری و ۵۵۳ میلیاردتومان (۷۱درصد) به هزینه‌های عمرانی اختصاص یافته است.

وی درباره نگرانی اعضای شورای شهر در باره کد‌های خاص بودجه و سایر موارد گفت: کد‌های خاص و سایر به‌منابعی از جمله ارزش افزوده یا کمک به حمل و نقل ریلی گفته می‌شود که در اختیار ما نیست و در دست دولت است به همین دلیل ما روی آن‌ها تمرکز نمی‌کنیم فقط روی منابع خود حساب می‌کنیم.

صفری در ادامه در پاسخ به سوال سعید دقیقی عضو شورا درباره  وضعیت بدهی شهرداری قزوین به بانک عامل هم گفت: نگران بدهی ۳۶۰ میلیارد تومانی به بانک هستیم که بخشی اوراق مشارکت و بخشی وام‌های پیمانکاران طرف شهرداری است که دچار مشکلات جدی شده اند.

وی بیان کرد: بدهی پیمانکاران باید از طریق تهاتر و مهلت حل شود و بخشی از زمین‌های واگذار شده که هنوز وام آن‌ها کسر نشده تا پایان این ماه تعیین تکلیف می شود و تلاش خواهش شد بخشی از بدهی پیمانکاران در سال ۹۸ پرداخت شود.

شورای اسلامی شهر قزوین قرار است لایحه بودجه سال ۹۸ این شهر را تا پایان بهمن بررسی و تصویب کند.
انتهای پیام/.

لایحه بودجه سال 98 با باعتباری بالغ بر 780 میلیارد تومان قدیم شورای اسلامی شد



برچسب ها: شورای شهر ، بودجه 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.