امضای تفاهم نامه بسیج و کانون مساجد در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی

نشست خبری مشارکت معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین و کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد.

تفاهم نامه بسیج و کانون مساجد در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،نشست خبری مشارکت معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین و کانون های فرهنگی هنری مساجد صبح چهارشنبه ۱۰ بهمن در سازمان بسیج برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین جیحونی معاون تعلیم و تربیت بسیج در ابتدا ضمن خیر مقدم گفت: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم و در این خصوص پیوندی میان بسیج و کانون شکل گرفته است. این پیوند می تواند به هم افزایی قرآنی منجر شود. جوانان بسیجی با ایمانی که پای کار انقلاب هستند، درچارچوب هم افزایی مسجد و بسیج قرار بگیرد، اتفاق بزرگی رخ می دهد. مسجد کانون اهداف بسیج است و امام جماعت نقش کانونی دارد. ما به دنبال بیان اهمیت مسجد و فعالیت های انقلابی در این چارچوب هستیم.

وی با اشاره به برنامه های سازمان بسیج در ایام دهه فجر بیان کرد: محوریت برنامه ها شامل برگزاری بیش از ۵۰۰ محفل انس با قرآن، پویش حفظ و تلاوت سوره فجر پس از نمازهای مساجد، برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم و همایش سازمان بسیج و امور مساجد در ۲۲ بهمن است.

در ادامه سعادتی معاون کانون فرهنگی هنری مساجد به دستاوردهای چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: این تفاهم نامه برای پیشتازی بسیج است. کانون مساجد و بسیج هر دو نهاد انقلابی هستند و مولد انقلاب اند. هر دو مردمی و مسجد محور هستند‌. این دو ارگان باید به هم افزایی انقلابی کمک کنند و با این دو می توان بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد. ما در تربیت‌های اجتماعی با مشکلاتی مواجهیم که در اهداف این تفاهم نامه نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته است. تحول فکری، تحول معنوی و تحول رفتاری که در بیان مقام معظم رهبری آمده است از اهداف ماست. باور و عمل به قرآن در اهداف ماست.

تفاهم نامه بسیج و کانون مساجد در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی

سعادتی ادامه داد: پیش‌نویس تفاهم نامه ای دیگر آماده است که در اسفند به امضای چند ارگان از جمله سازمان بسیج در می آید. امسال دو مسابقات قرآن سازمان بسیج و مسابقه مدهامتان کانون مساجد در دهه فجر در کنار هم برگزار می‌شود. حدود ۳۲هزار نفر در مسابقه مدهامتان حاضر هستند. ۴۰ سفر به کربلا، ۴۰ سفر به مشهد مقدس و ده ها کمک هزینه خرید کالای ایرانی از جمله جوایز بخش های مختلف برنامه هاست.

گفتنی است داوطلبان برای شرکت در این طرح نام و نام خانوادگی، نام مسجد و نام شهر را به سامانه ۶۶۰۰۰۰۰۲۳۷ ارسال کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار