فراهانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

برون سپاری کارها در شهرداری با این همه نیروی مازاد بی‌معنی است

عضو شورای شهر تهران گفت: بیشترین تورم نیروی انسانی در ۴۳ شرکت و سازمان شهرداری دیده می‌شود.

شنبه/// فراهانی: برون سپاری کارها در شهرداری با این همه نیروی مازاد بی معنی استمجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برون سپاری برخی پروژه‌های شهرداری تهران در شرایطی که این سازمان مازاد بر نیاز خود نیرو دارد، گفت: مشکل ما در شهرداری تهران این است که برای ۲۴ هزار پست سازمانی در ابتدای شورای پنجم ۶۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو داشتیم ؛در حالی که شرایط ایده آل این است ما به جایی برسیم که شهرداری تعداد نیروهایش با تعداد پست‌هایش انطباق داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری طی چند دهه در جذب نیرو ناپرهیزی داشته است، گفت: بیشترین تورم نیروی انسانی را در ۴۳ شرکت و سازمان شهرداری داریم و  تمرکز بر کوچک سازی و چابک سازی هم بیشتر باید در همین بخش باشد.

وی با تأکید بر اینکه ما در شهرداری با یک سازمان متورم روبرو هستیم، اظهار کرد: شورای پنجم در طول فعالیت خود توانسته با کاهش ۲ هزار و ۵۰۰ نفری از نیرو‌های شهرداری مجموعه نیروی انسانی این سازمان را به ۶۶ هزار نفر تقلیل دهد.

فراهانی با بیان اینکه کاهش نیرو در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و تبعات خاصی دارد، تصریح کرد: در این شرایط راهکار اصلی این است که برای فعالیت‌های شهرداری تا می‌توان از نیرو‌های داخلی استفاده کرد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حجم کار‌های برون سپاری شده در شهرداری به شدت کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: برون سپاری برخی فعالیت‌ها اجتناب ناپذیر است و در گذشته هم وجود داشته است.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری فقط باید بر روی وظایف و مأموریت‌های اصلی خود کار کند و آن‌ها را به بخش خصوصی برون سپاری کند، گفت: برای سریع‌تر و با کیفیت‌تر انجام شدن کار‌ها و با توجه به تغییراتی که در روش‌های اجرای پروژه‌ها صورت گرفته، بخش خصوصی نشان داده که برای انطباق خود با این تغییرات کارآمدتر است.

حجت نظری عضو دیگر شورای شهر تهران نیز اخیرا با انتشار توئیتی در صفحه شخصی از برون سپاری کار‌های شهرداری علی‌رغم برخورداری از نیروی مازاد انتقاد کرده است.

وی مدعی شده در حالی که شهرداری تهران بیش از ۶۷ هزار کارمند دارد عده‌ای برای انجام هر کاری اصرار دارند که باید برون سپاری شود! اگر نیروهای فعلی توانمند هستند باید از توان شان استفاده شود و اگر نه، غیر عقلانی است که هم به نیروی مازاد حقوق پرداخت شود و هم برون سپاری صورت گیرد و هزینه مضاعف شود.

کاظمی///بیشترین کوچک‌سازی شهرداری باید متمرکز بر سازمان‌ها و شرکت‌ها باشد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار