نوجوانان ایلامی رکورددار مصرف نوشابه در استان هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت : بیش از ۳۵ درصد از نوجوانان استان مشتری پروپاقرص نوشیدنی های گازدار هستند.

نوجوانان ایلامی رکورددار مصرف نوشابه در استان هستند ناصری فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،گفت:

بیش از ۳۵ درصد نوجوانان ایلامی مشتری پروپاقرص نوشیدنی‌های گازدار بویژه نوشابه هستند که خود میتواند از دلایل اصلی چاقی در این افراد باشد.

وی با بیان اینکه در ترکیبات نوشابه آب گازدار، co۲، قند ساده و مواد نگهدارنده از قبیل: اسید سولفوریک و اسید سیتریک وجود دارد، افزود: در یک قوطی نوشابه ۲۸ گرم قند معادل ۲ قاشق غذاخوری شکر وجود دارد، که در صورت مداوم آن میتواند موجب بروز بیماری‌هایی از قبیل: دیابت، چاقی، اضافه وزن و بیماری‌های قلبی و عروقی گردد.

ناصری فر اظهار کرد: علاوه بر این‌ها نوشابه کولا به دلیل وجود اسید فسفریک در ترکیب خود و جایگزینی فسفر بجای کلسیم در استخوان احتمال بروز پوکی استخوان در همه گروه‌های سنی بویژه بانوان بالای ۳۵ سال را افزایش میدهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه گاز به این نوشیدنی‌ها خاصیت اسیدی می‌دهد تاکید کرد: PH کمتر از ۴  نوشیدنی‌های گازدار باعث شده تا از آن‌ها بعنوان شوینده نیز استفاده گردد.

 

انتهای پیام/با

هشدار معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام در مورد مصرف نوشیدنی های گازدار در استان ایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.