برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس در ایام دهه فجر و فاطمیه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای برنامه‌های عزاداری و بصیرتی در ایام دهه فجر و فاطمیه در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام‌و المسلمین عباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با گرامی داشت ایام فاطمیه و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تقارن این دو مناسبت، فرصت‌های بسیاری را برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی امامزادگان و بقاع متبرکه فارس به‌ عنوان قطب‌ های فرهنگی فراهم کرده است.

وی بیان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای در ایام فاطمیه و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در استان فارس از طرف اداره کل اوقاف و امور خیریه تدارک دیده‌شده است که اعزام ۶۵ مبلغ اعزامی از قم و ۱۰۰ مبلغ بومی به امامزادگان و بقاع متبرکه فارس، طنین ندای الله‌اکبر در تمامی بقاع و اماکن متبرکه، حضور فعال در فضای مجازی و ارتباط با رسانه‌ها در راستای تبیین دستاورد‌های چهل‌ساله انقلاب اسلامی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و نمایشگاه در سطح بقاع متبرکه با موضوع دهه فجر بخشی از این برنامه‌ها است.

موسوی تصریح کرد: بقعه شاه داعیالی الله در روز ۲۱ بهمن‌ماه شاهد سخنرانی بصیرتی است و هیئت‌ امنا این بقعه متبرکه علاوه بر دعوت از زائران و مجاوران برای حضور راهپیمایی، در این همایش باشکوه شرکت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه امامزاده سید تاج‌الدین غریب (ع) شیراز نیز از روز ۱۸ تا ۲۱ بهمن با حضور مداحان و سخنرانان و با اجرای برنامه‌های عزاداری و بصیرتی، این ایام را گرامی می دارد، افزود: در امامزاده شمس‌الدین میرآخر (ع) و با حضور  محمدمهدی حسنی و حسن معلمی  در روز‌های ۱۶ و ۱۷ بهمن‌ماه نیز گرامیداشت ایام دهه فجر و فاطمیه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آستان امامزاده سید صدرالدین (ع) نیز در روز‌های ۱۴ و ۱۵ بهمن‌ماه و با حضور کاویانی و حاج حسن رضایی این ایام را گرامی داشته و در آستان مقدس امامزاده سید علاءالدین حسین (ع) شیراز نیز به مدت پنج شب عزاداری برگزار و در روز ۲۱ بهمن با حضور صالحیان از قم یک سخنرانی بصیرتی ایراد می‌شود.

موسوی اضافه کرد: در حرم علی بن حمزه (ع) نیز در روز‌های ۲۰ و ۲۱ بهمن‌ ماه برنامه‌های عزاداری و سخنرانی بصیرتی به مناسبت این ایام دایر است و ۱۹ بهمن‌ماه امسال نیز با حضور تجرد، سخنرانی بصیرتی در قدمگاه حضرت عباس (ع) برقرار است و یکی از مداحان اهل‌بیت نیز در این مراسم به سوگواری می‌پردازد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس اضافه کرد: روز ۱۹ بهمن‌ماه نیز برنامه‌های بصیرتی با سخنرانی عاشوری در امامزاده محمد (ع) صغاد و در امامزاده محمد (ع) ده پیاله نیز روز ۲۰ بهمن‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام روحانی برنامه‌های بصیرتی ادامه می‌یابد.

وی تاکید کرد: برنامه‌هایی در امامزاده حسین (ع) دروازه اصفهان، امامزاده شاهزاده قاسم (ع) زرقان، امامزاده محمد (ع) قصرالدشت، امامزاده عبدالله (ع) بازار، امامزاده بنت الحسن (ع) و امامزاده شاه قیس (ع) نیز برپا می‌شود.

موسوی گفت: اجرای برنامه‌های عزاداری و بصیرتی در ایام دهه فجر و فاطمیه در چند امامزاده و بقعه متبرکه دیگر شیراز از جمله امامزاده ابراهیم (ع) سیبویه، بقعه ابوالوفاء (ع)، امامزاده حسن کیا (ع)، امامزاده سید ذوالفقار (ع) و امامزاده جلال‌الدین یحیی (ع) ازجمله برنامه‌های ایام فاطمیه است.
انتهای پیام/ت

برنامه‌های اداره اوقاف فارس در دهه فجر و ایام فاطمیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار