افزایش ۴۵ درصدی تردد مسافر در پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری تردد مسافر در پایانه مرزی بیله سوار ۴۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در جریان بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار با بیان اینکه از این تعداد ۱۲۱ هزار مسافر ایرانی و یک میلیون و ۵۳ هزار نفر نیز مسافر خارجی است، اظهار کرد: از یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۲ مسافر، ۱۸۰ هزار و ۹۶۹ نفر با وسیله نقلیه (اتوبوس، مینی‌بوس و سواری) و بیش از ۹۹۳ هزار و ۱۱۳ مسافر نیز با پای پیاده تردد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری افزایش ۴۵ درصدی تردد مسافر در پایانه مرزی بیله سوار داشتیم، افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۸۱۲ هزار و ۲۸۹ مسافر بود، امسال با تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های زحمتکش در این پایانه از افزایش خوبی برخوردار هستیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل مسافران ورودی ایرانی را ۷۱ هزار و ۵۴ نفر و مسافران خروجی ایرانی را نیز ۴۹ هزار و ۹۶۹ نفر عنوان کرد و ادامه داد:آمارمسافران ورودی خارجی ۵۲۷ هزار ۳۴۷ نفر و خروجی خارجی نیز ۵۲۵ هزار و ۷۱۲ نفرثبت شده است که در هر دو مورد شاهد ۶۳ درصد افزایش هستیم.

دبیر کمیسیون اجرایی ایمنی راه‌های استان اردبیل از افزایش ۲۵ درصدی تردد وسایط نقلیه در پایانه مرزی بیله‌سوار خبرداد و تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۷۳ هزار و ۱۲۷ وسیله نقلیه از این پایانه تردد کرده است که این رقم در سال گذشته ۵۸ هزار و ۳۷۹ دستگاه بود.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری ۵۳ هزار و ۹۹۸ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار تردد کرده است، گفت: از این تعداد ۳۰ هزار و ۷۵ دستگاه وارد و ۲۳ هزار و ۹۲۳ دستگاه خارج شده که ۶۲ درصد از کامیون‌های خروجی مربوط به کامیون‌های ایرانی و ۳۸ درصد نیز کامیون خارجی است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل میزان تردد سواری از پایانه مرزی بیله‌سوار را نیز در همین مدت ۱۷ هزار دستگاه برشمرد و افزود: از این تعداد ۸ هزار و ۶۷۲ دستگاه وارد و ۸ هزار و ۳۹۳ دستگاه خارج شده است.

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری ۲ هزار و ۶۴ دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند، بیان کرد: از این تعداد هزار و ۶۱ دستگاه اتوبوس وارد و هزار دستگاه نیز از مرز خارج شده‌اند که از این میزان نیز ۶۹ درصد از اتوبوس‌های ورودی، ایرانی و ۳۱ درصد آذری بوده‌اند.

انتهای پیام/ع

تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

 

برچسب ها: گمرک ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.