فناور‌ی‌های جدیدی که در سال ۲۰۱۹ در دسترس قرار می‌گیرند +تصاویر

فناوری‌های هیجان انگیز با تحقیق و تفحص‌های بسیار توسط دانشمندان کل جهان در دست تولید است که برخی از آن‌ها به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هر ساله تولیدکننده های مطرح فناوری وسایل جدیدی را ارائه می دهند که با آن وسایل زندگی ساده تر و راحت تری را پیش روی خواهیم داشت.

در ماه ژانویه نمایشگاه سالانه CES فناوری‌هایی که در آینده‌ای نزدیک وارد بازار می‌شوند را ارائه داد. CES مخفف "Consumer Electronics Show" به معنای نمایشگاه الکترونیک مشتری محور است، این به آن معنا است که در این نمایشگاه، خبری از تجهیزات زیرساختی و سازمانی نیست، تمام شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند، از تولیدات مشتری محور خود که مناسب زندگی روزمره انسان‌ها است پرده برداری می‌کنند. همین موضوع جذابیت نمایشگاه را افزایش می‌دهد.

بنابراین این نمایشگاه در سال ۲۰۱۹ بسیاری از ابزار‌هایی که نشان دهنده پیشرفت واقعی در تکنولوژی بودند را به نمایش گذاشت. در این گزارش نمونه‌هایی از این فناوری‌ها را مشاهده خواهید کرد.

فناوری هایی که در سال 2019 با آن مواجه خواهید شد+تصاویر

گوشی‌های هوشمند منعطف

در حالی که غول‌های فناوری، چون سامسونگ، لنوو و ال جی وعده تولید گوشی‌های انعطاف پذیر را داده بودند، شرکت رویال از نمونه اولیه این مدل گوشی رونمایی کردخ و بازدیدکنندگان را از عرضه FlexPai اولین گوشی هوشمند کاملا انعطاف پذیر شوکه کرد. این مدل از نسخه اندروید ۹ استفاده می‌کند و دارای ویژگی‌های فوق العاده‌ای است، اما کارشناسان شک دارند که استفاده آن برای کاربران راحت باشد.

فناوری هایی که در سال 2019 با آن مواجه خواهید شد+تصاویر

تلویزیون با صفحه انعطاف پذیر

شرکت ال جی از اولین صفحه نمایش انعطاف پذیر OLED خود با ابعاد ۶۵ اینچ در رویداد بزرگ CES رونمایی کرد؛ و در آینده نزدیک شاهد عرضه این محصول در سطح بازار جهانی خواهیم بود.

فناوری هایی که در سال 2019 با آن مواجه خواهید شد+تصاویر

رایانه‌های کوانتومی

رایانه های کوانتومی رویایی غیر قابل دستیابی بودند. اما این رایانه ها در نمایشگاه بزرگ CES ارائه شدند. هر چند آنها برای استفاده در منزل خیلی جالب نیست اما برای دانشمندان و شرکت های بزرگ بسیار کاربردی خواهند بود.

فناوری هایی که در سال 2019 با آن مواجه خواهید شد+تصاویر

اینترنت نسل جدید 5G

یکی دیگر از محصولات جدید سامسونگ که در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد گوشی‌های هوشمند با فناوری 5G است که پس از انتشار تنها در کشور‌های کره جنوبی و آمریکا به فروش می‎رسد.

فناوری هایی که در سال 2019 با آن مواجه خواهید شد+تصاویر

Air taxi تاکسی هوایی

شرکت بل در رویداد CES از یک هواپیمای بدون سرنشین رونمایی کرد که نقش تاکسی هوایی را ایفا خواهد کرد. البته بعید به نظر می رسد که این مدل تاکسی ها امسال در دسترس قرار بگیرد و به بازار عرضه شود.

فناوری هایی که در سال 2019 با آن مواجه خواهید شد+تصاویر

ماشین های پیاده روی

شرکت Hundai در دو سال اخیر در حال طراحی Elevate بود که ترکیبی از ربات و ماشین است. این محصول در رویداد CES سال 2019 ارائه شد. این ماشین کوچک چهار پا در نگاه اول یک ایده بی فایده به نظر می رسد. اما هدف از طراحی آن امداد رسانی در بلاهای طبیعی چون سونامی، زلزله و سیل است که با احتیاط در مناطق آسیب دیده قدم بر می دارد و امداد رسانی می‌کند.

فناوری هایی که در سال 2019 با آن مواجه خواهید شد+تصاویر

خانه‌هایی با ایستگاه‌های الکتریکی

خورشید یکی از پاک‌ترین و قابل اعتمادترین منابع انرژی‌های تجدیدپذیر است که می‌توان آن را به اشکال مختلف در خانه و کسب و کارهای مختلف استفاده کرد. این در حالی است که ساخت خانه‌هایی با پنل‌های خورشیدی در سراسر جهان در حال افزایش است. اما از سوی دیگر دانشمندان در حال جایگزین کردن سلول خورشیدی سیلیکونی به جای پنل‌های خورشیدی هستند. این رنگ‌ها حاوی نقاط کوانتومی به نام‌های هادی میکروسکوپی یا نیمه هادی‌ها هستند.

گزارش از صومی


بیشتر بخوانید: جمع بندی نمایشگاه CES 2019 | بهترین فناوری‌های امسال کدامند؟ +تصاویر


انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار