گرمایش مدارس خراسان جنوبی نیازمند ۶۲ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت:تلاش بر این است که تا سه سال آینده مشکل مدارس دارای بخاری نفتی کاربراتوری را حل کنیم که نیاز به ۶۲ میلیارد تومان اعتبار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،بیکی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی ظهر امروز در نشست خبری گفت: تلاش بر این است که تا سه سال آینده مشکل مدارس دارای بخاری نفتی کاربراتوری را حل کنیم که نیاز به ۶۲ میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی افزود: در سال ۵۸ تعداد مدارس در منطقه جنوب خراسان ۱۷۹ مدرسه با ۷۸۷ کلاس درس بوده که در حال حاضر به این تعداد هزار و ۷۳۹ مدرسه با هشت هزار کلاس درس افزوده شده است.

بیکی گفت: از جنبه نسبت فضای آموزشی به دانش آموز نیز رشد قابل توجهی داشته‌ایم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی افزود:تعداد مدارس تخریبی خراسان‌جنوبی به ۱۳ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد کلاس‌های درس خراسان‌جنوبی به تجهیزات کمک آموزشی مجهز هستند، گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۷۵ درصد مدارس در منطقه جنوب خراسان تخریبی بوده که در حال حاضر به حدود ۱۳ درصد رسیده است.

بیکی افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تنها پنج درصد مدارس جنوب خراسان متصل به سیستم گرمایش حرارت مرکزی بودند که این آمار در حال حاضر به حدود ۷۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی اظهار کرد:از سال ۹۲ تاکنون ۱۷۳ مدرسه احداث و یا توسعه کلاس در آن‌ها رخ داده که برای آن‌ها ۶۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی بیان کرد: از سال ۹۲ تاکنون ۲۵ مدرسه با ۱۴۷ کلاس درس با اعتباری در حدود ۱۴.۶ میلیارد تومان تخریب و بازسازی شده و همچنین ۵۸ فضای خوابگاهی، سلف و سایر فضا‌های مورد نیاز مدارس با اعتباری در حدود ۱۸ میلیارد تومان ساخته شده است.

بیکی گفت: ۵۵۸ مدرسه از سال ۹۲ تا ۹۷ با سه هزار و ۸۰۹ کلاس درس به سیستم گرمایش حرارت مرکزی متصل شدند که برای آن در حدود ۲۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی افزود: از محل اعتبارات ملی در سال جاری ۳۶ میلیارد تومان و از محل اعتبارات استانی ۳۰ میلیارد تومان به اداره کل نوسازی استان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه از مهر سال آینده ثبت نام در پیش دبستانی و مدارس غیرانتقاعی فاقد استحکام و ایمنی لازم صورت نمی‌گیرد، گفت: ۲۵ درصد مدارس استان شامل سه هزار کلاس برای گرمایش از بخاری‌های نفتی کاربراتوری استفاده می کنند.

بیکی افزود: تلاش بر این است  که تا دو- سه سال آینده مشکل مدارس دارای بخاری نفتی کاربراتوری را حل کنیم که نیاز به ۶۲ میلیارد تومان اعتبار دارد.

انتهای پیام/غ

۲۵ درصد مدارس خراسان جنوبی فاقد سیستم گرمایش مرکزی 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۱۵:۴۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
بنا به اظهار مشارالیه کلا 9000 کلاس در استان وجود دارد فرض کنیم هیچ کدام امکانات گاز ندارند هر کلاس هزینه لوله کشی و خرید بخاری دومیلیون تومان بخواهد این جمعا میشود 18 میلیارد تومان . منهای 62 میشود 44 میلیارد تومن را برای چی میخواهد . بودجه مملکت بیچاره رو همین جوری نابود میکنند مترو تهران برای یک متر کار 260 میلیون تومان فاکتور صادر میکنه