استفاده از داوران پشت دروازه در لیگ برتر

برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران از داوران پشت دروازه استفاده می‌شود.

استفاده از داوران پشت دروازه در لیگ برتربه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در دیدار فردای دو تیم فوتبال  سپیدرود رشت و پرسپولیس تهران برای اولین بار از داوران پشت دروازه استفاده می‌شود. محمدرضا اکبریان و رضا کرمانشاهی دو داوری هستند که این مسئولیت را بر عهده دارند  همچنین قرار است سیستم VAR در بازی فردا به صورت آف لاین استفاده شود.

داوود رفعتی در همین خصوص بیان داشت: فردا سیستم VAR به صورت آف لاین اجرا می‌شود یعنی داوران ویدئویی حضور دارند، ولی ارتباطی با داور وسط زمین ندارند و از دو داور پشت دروازه استفاده می‌شود.

او در خصوص اجرا نشدن قطعی سیستم VAR گفت: برای به اجرا در آمدن این سیستم نیاز است زیرساخت‌های لازم آماده شود و مجوز FIFA در خصوص استفاده این سیستم در لیگ صادر شود.

رئیس دپارتمان داوری در خصوص صحبت با فیفا گفت: مذاکرات در خصوص اجرایی شدن سیستم VAR را من باید با FIFA انجام دهم، ولی هنوز تاریخ دقیق این مذاکره مشخص نیست و تمام تلاش‌ها بر این است که این مذاکرات در همین سال صورت گیرد و به سال آینده منتهی نشود.

رفعتی در خصوص داوران پشت دروازه خاطر نشان شد: این داوران پشت دروازه موقت هستند و به محض اینکه سیستم VAR در لیگ برتر ایران به اجرا درآید ما دیگر از کمک داور پشت دروازه استفاده نمی‌کنیم.


بیشتر بخوانید:

نقل و انتقالات موفقِ زمستانی با شگرد جادوگر

بازیکن جوان پرسپولیس به سپیدرود پیوست

سیدی: باشگاه سپیدرود به حالت عادی خود بازگشته است

حضور مهاجم خارجی در سپیدرود منتفی شد


انتهای پیام /

اظهارات رفعتی درباره استفاده از کمک داور ویدیویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار