مومنی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

راه‌اندازی ۱۰ مرکز بازپروری معتادان متجاهر

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از راه‌اندازی ۱۰ مرکز بازپروری معتادان متجاهر خبر داد.

راه‌اندازی ۱۰ مرکز بازپروری معتادان متجاهربه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان موادمخدر در مناطق شوش، مولوی و هرندی که امروز (پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه موادمخدر برخی از اولویت‌ها را که کوتاه مدت هستند، در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: در این مرحله زحمات اصلی بر دوش نیروی انتظامی است، همچنین همکاری شهرداری و بهزیستی و وزارت بهداشت نیز وجود دارد.

مومنی با اشاره به اهمیت جمع آوری و ساماندهی معتادان گفت: با تلاش نیروی انتظامی ۳۲۰۰ ظرفیت جدید در مرکز بازپروری سروش ایجاد شده است که جوابگوی ۱۵ هزار معتاد متجاهر شهر تهران نیست.

وی افزود: قانون معتادانی که خود را به مراکز بازپروری معرفی نمی‌کنند، مجرم تلقی می‌کند، لذا باید معتادان خود را به این مراکز معرفی کنند تا پس از گذراندن دوره‌های مهارت آموزی به چرخه جامعه بازگردند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر بیان کرد: تمهیدات لازم در این جهت انجام شده و خلأ‌های موجود در این باره نیز تا پایان سال تکمیل خواهد شد.


بیشتر بخوانید: جمع آوری ۲ هزار معتاد متجاهر در مناطق شوش، مولوی و هرندی


مومنی گفت:در راستای نگهداری از معتادان متجاهر و ضربه زدن به بنیاد‌های اقتصادی قاچاقچیان بزرگ موادمخدر در حال فعالیت هستیم، چراکه تا زمانی بر پیکر قاچاقچیان ضربه وارد نشود، این مشکل پابرجا خواهد بود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره نتیجه امضای تفاهم نامه این ستاد با سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین، خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد تا ۱۰ مرکز بازپروری راه‌اندازی شود که در همین راستا تا پایان سال دو مرکز و ما بقی در اوایل سال آینده راه اندازی خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار