ژاپن - قطر / سامورایی‌ها به دنبال پنجمین جام، عنابی پوشان در اندیشه تاریخ سازی

تیم‌های ملی فوتبال قطر ئو ژاپن فردا از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جام ملت های آسیا 2019 امارات به آخرین بازی خود رسید و 2 تیم ملی فوتبال قطر و ژاپن روز جمعه 12 بهمن از ساعت 17:30 در ورزشگاه زاید اسپورتس سیتی شهر دبی فینال این رقابت ها را برگزار خواهند کرد.

قطر با سرمربی فلیکس سانچز در این دوره از بازی‌ها عملکرد فوق العاده‌ای داشته و چند رکورد به نام خود ثبت کرده است. این مربی  متولد سال ۱۹۷۵ در شهر بارسلونا اسپانیا است و ۱۳ سال پیش، مربیگری در رده پایه‌های باشگاه بارسلونا را به مقصد قطر ترک کرد. او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ به مدت هفت سال یکی از مربیان ارشد در مجموعه آکادمی فوتبال اسپایر بود و سپس به تیم ملی جوانان، زیر ۲۳ سال آمد و نهایتا در سال ۲۰۱۷ جانشین فوساتی در تیم ملی بزرگسالان قطر شد. این موضوع نشان می دهد برنامه ریزی بلند مدت کشور قطر در فوتبال نتیجه داده است. یک کار اصولی از مسئولان قطری، تیمی که بهترین نتیجه اش در جام ملت های حضور در یک چهارم نهایی بود به فینال این مسابقات رساند.

تیم‌ملی فوتبال ژاپن_قطر/ عنابی‌ها به پشتوانه آقای گل رو بروی سامورایی‌ها

تیم ملی فوتبال ژاپن که در جام جهانی 2018 روسیه عملکرد خوبی داشت و توانست به دور دوم این رقابتها راه پیدا کند، با تغییرات زیادی نسبت به جام جهانی وارد جام ملت های آسیا شد. سامورایی ها با هدایتی هاجیمه موریاسو به همراه جوانگرایی برای جام جهانی بعدی وارد این تورنمنت شدند و با یک فوتبال هوشمندانه و نتیجه گرا توانستند به فینال برسند.

تیم ملی فوتبال ژاپن در مرحله گروهی با 3 پیروزی مقابل تیم های ترکمنستان، عمان و ازبکستان با 9 امتیاز به عنوان تیم اول گروه ششم مسابقات به مرحله بعدی راه یافتند. در مرحله یک هشتم نهایی تیم ژاپن مقابل یکی از مدعیان جام، عربستان سعودی قرار گرفت و در یک بازی غیرمنتظره در حالی که ژاپنی ها فقط 23 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند و تعداد پاس هایشان از نصف پاس های عربستان کمتر اما با تک گل تاکهیرو تومیاسو توانستند سعودی ها را به خانه بفرستند.

تیم‌ملی فوتبال ژاپن_قطر/ عنابی‌ها به پشتوانه آقای گل رو بروی سامورایی‌ها

تیم ملی فوتبال قطر نیز در مرحله گروهی به مانند ژاپن هر 3 بازی خود را مقابل تیم های لبنان، کره شمالی و عربستان با برد پشت سر گذاشت و به عنوان صدر نشین از گروه خود صعود کرد. در مرحله یک هشتم نهایی قطری ها مقابل تیم ملی فوتبال عراق قرار گرفتند  با تک گل بسام الراوی از روی یک ضربه ایستگاهی به برتری رسیدند.

سامورایی ها در یک چهارم نهایی مقابل تیم ملی فوتبال ویتنام قرار گرفتند. این دیدار روی کاغذ برای ژاپنی ها بازی سختی محسوب نمی شد اما آنها به سختی و با نتیجه یک بر صفر از سد این تیم گذاشتند تا در نیمه نهایی مسابقات مقابل تیم ملی فوتبال ایران قرار گیرند.

تیم‌ملی فوتبال ژاپن_قطر/ عنابی‌ها به پشتوانه آقای گل رو بروی سامورایی‌ها

عنابی پوشان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تیم ملی فوتبال کره جنوبی یکی دیگر از مدعیان جام قرار گرفتند که با ارائه یک فوتبال حساب شده توانستد با تک گل عبدالعزیز حاتم کره را حذف کنند و در نیمه نهایی مقابل تیم ملی فوتبال امارات قرار گیرند.

تیم ژاپن در نیمه نهایی به مصاف تیم ملی فوتبال کشورمان رفت. در شرایطی که این دیدار در نیمه اول متعادل دنبال می شد اما یک اشتباه از طرف بازیکنان ایران باعث شد ژاپن گل اول خودش را به ثمر رساند. تیم ایران بعد از دریافت گل از نظر روحی بهم ریخت و در حالی که برای جبران گل خورده جلو کشیده بود 2 گل دیگر نیز دریافت و این بازی با نتیجه 3 بر صفر به نفع تیم ژاپن به پایان رسید تا بهترین پیروزی ژاپن در این تورنمنت و بدترین شکست کارلوس کی روش در تیم ملی ایران رقم بخورد.

در طرف دیگر جدول تیم ملی فوتبال قطر مقابل امارات میزبان قرار گرفت و با ارائه یک فوتبال برتر تیم ملی فوتبال امارات را با 4 گل در هم کوبید تا فینال هفدهمین دوره جام ملت های آسیا بین 2 تیم از شرق و غرب آسیا برگزار شود.

تیم‌ملی فوتبال ژاپن_قطر/ عنابی‌ها به پشتوانه آقای گل رو بروی سامورایی‌ها

قطری ها در 6 بازی که در این جام انجام دادند توانسته اند 6 کلین شیت ثبت و رکوردی جدید را آسیا رقم بزنند. این تیم با 16 گل زده بهترین خط حمله جام را در اختیار دارد. المعز علی مهاجم 22 ساله قطری ها با 8 گل زده آقای گل رقابت ها است و با زدن یک گل دیگر می تواند رکورد علی دایی را از نظر تعداد گل در یک دوره از جام  ملت های آسیا بشکند. اکرم عفیف هافبک این تیم با 8 پاس گل عنوان بهترین پاسور این دوره جام ملت ها را به خود اختصاص داده است.

در طرف مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن در 6 بازی این جام 8 گل به ثمر رسانده است و 3 گل نیز دریافت کرده است. بهترین گلزن این تیم یویا اوساکا با 4 گل زده است.

تیم ملی فوتبال ژاپن با 4 عنوان قهرمانی پر افتخار ترین تیم جام ملت های آسیا است و در طرف مقابل تیم ملی فوتبال قطر اولین فینال خود را در جام ملت ها تجربه می کند.


بیشتر بخوانید: 

نباید نسبت به قهرمان آسیا بی تفاوت باشیم

بازتاب رسیدن ملی پوش فوتبال قطر به رکورد آقای گل جهان

شکست متحدین در خانه/ توپخانه قطر، عربستان و امارات را منهدم کرد


انتهای پیام/

پیش بازی فینال جام ملت های 2019 امارات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
قطر ژاپنو در یک نیمه دو گل زد و نشان از اقتدار مربی و بازیکنان قطر دارد.کی روش هیچی به تیم ما یاد نداد فقط چون مردم مارو شناخته بود بلد بود همه رو فریب بده و پول خوب بگیره .هیچ کشوری یه مربی رو ۸ سال نگه نمیداره.بازیکنای ما فقط توان برد در برابر سومالی و یمن و ... داره .در برابر عراق هم ضعیف بودیم پس براحتی میشه فهمید تیم ما خیلی ضعیفه و بازیکنامونم بجای بازی حرفه ای یاد گرفتن تیپ فشنی بزنن .هر مربی بیاد نهایت تیم ما همین میشه توان تیم ما بیشتر از این نیست.قول میدم سالهای بعد هم همین آش و همین کاسه ست