تفکر بسیجی از ایران به سراسر دنیا مخابره شده است

امام جمعه موقت تهران گفت : امروز در سراسر دنیا از عراق و سوریه تا یمن و لبنان و فلسطین تفکر بسیجی در قالب‌های مختلف توانسته است موجبات پیروزی مسلمانان را فراهم کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران امروز در مراسمی در جمع نخبگان بسیجی استان اصفهان با بیان اینکه بسیج و تفکر بسیجی امروز از ایران به سرتاسر دنیا مخابره شده است ، اظهار داشت : نقش بسیج در پیروزی‌های هشت سال دفاع مقدس بی بدیل بوده است و امروز در سرتاسر دنیا از عراق و سوریه تا یمن و لبنان و فلسطین تفکر بسیجی در قالب‌های مختلف توانسته است موجبات پیروزی مسلمانان را فراهم کند، امروز قدرت مقاومت لبنان به حدی است که می‌تواند رژیم صهیونیستی را به کلی نابود کند.

وی  با اشاره به نقش اصفهان در دفاع مقدس افزود : هیچ استانی در کشور نداریم که در یک روز مردمش بیش از ۳۰۰ شهید دفاع مقدس را تشییع کرده باشند و همان روز نیز فرزندان خود را به جبهه بفرستند، اصفهان همواره در تمام  عرصه‌های دفاع  کشور افتخارآفرین و در خط مقدم بوده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به وقایع پیش از انقلاب اسلامی ایران و دخالت استعماگران در امور کشورمان ابراز داشت : پیش از پیروزی انقلاب اسلامی انگلیسی‌ها به دنبال فردی بی‌سواد، بی‌دین و خشن بودند تا در ایران بر مسند حکومت بنشیند که در نهایت رضاشاه بر سر کار آمد که مدت‌ها طول کشید تا یاد بگیرد حتی اسم خود را بنویسد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه در خاطرات همسر رضاشاه آمده است که وی بی‌نماز و شراب‌خوار بوده است و اعتقادی نیز به روز قیامت نداشته است ، تاکید کرد : تاریخ از خشونت رضاشاه نیز خاطرات بسیار دارد که از آن جمله قانون کشف حجاب موجب اتفاقات ناگواری برای بانوان کشور شد که برخی حتی به مرگ آنها انجامید.

وی با بیان اینکه اگر  حکومت پادشاهان خودکامه و این رژیم‌های دین گریز در ایران ادامه پیدا می‌کرد معلوم نیست از ایران و تاریخ آن چیزی برای آیندگان پابرجا می‌ماند ، اضافه کرد : زیر سلطه استعمار بودن بر کشور ما ضربه‌های مهلکی وارد کرد به طوری که خود محمدرضا شاه در یکی از کتاب های خود گفته است که ای کاش نوکری آمریکا را نمی کردم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز نیز برخی در کشور ما اعتقاد دارند که بدون نوکری برای کدخدا نمی‌توان به جایی رسید و با وجود این همه تجربه تلخ از گذشته‌های دور تاکنون  نیز درس عبرت نمی‌گیرند ، تصریح کرد : در دوران پهلوی ، استقلال و دموکراسی در کشور ما هیچ معنایی نداشت و حتی نمایندگان مجلس از جانب ساواک انتخاب می‌شدند.

انتهای پیام/م

در دوران پهلوی ، استقلال و دموکراسی در کشور ما هیچ معنایی نداشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار