ناباروری و اسکیزوفرنی ارمغان تلخ نگهداری از یک حیوان در منزل

ابتلا به برخی اختلال‌های روانی نه به دلیل بروز اتفاق‌های تلخ در زندگی یا وراثت بلکه به دلیل نگهداری از برخی حیوان‌های خانگی می‌تواند به وجود آید.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند انگل توکسوپلاسموز (T. gondii) که به وسیله گربه‌ها به انسان منتقل می‌شود می‌تواند سبب ابتلای انسان به بیماری اسکیزوفرنی شود.
 
این انگل به وسیله میلیارد‌ها انسان درسراسر زمین حمل می‌شود و می‌تواند زمینه ساز ابتلای افراد زیاد به این اختلال روانی شود.
 
کارشناسان اعتقاد دارند ابتلا به عفونت توکسوپلاسموز (Toxoplasma gondii) می‌تواند زمینه ساز ابتلای افراد به بیماری اسکیزوفرنی در انسان شود.
 

عواقب هولناک نگهداری گربه در منزل

کارشناسان میزان مبتلایان به توکسوپلاسموز را درانگلستان حدود ۳۵۰ هزارنفر و درآمریکا بیش از ۶۰ میلیون نفر اعلام کرده اند.
 
انگل توکسوپلاسموز بر اثر تماس با گربه، نوشیدن آب آشامیدنی آلوده به انگل یا خوردن گوشت نپخته در انسان به وجود می‌آید و معمولاً بی ضرر است، اما تحقیق‌های جدید نشان می‌دهند این انگل می‌تواند خطر ابتلا به اختلال روانی اسکیزوفرنی را ۵۰ درصد افزایش دهد.
 
کارشناسان ارتباطی غیرمعمول را بین ابتلا به انگل توکسوپلاسموز و بروز مشکل هایی، چون دگرگون شدن الگوی ذهنی، ریسک پذیری، افسردگی و بروز تصادف‌های رانندگی را به تازگی کشف کرده اند.
 
تحقیق دراین باره به وسیله محققان دانمارکی دانشگاه کپنهاگ با بررسی نمونه خون بیش از ۸۰ هزار اهدا کننده خون دریافتند که حدود ۲۵۹۱ نفر از آن‌ها دارای سابقه بروز اختلال‌های روانی بوده اند.
 
کارشناسان انگل توکسوپلاسموز را درخون یک چهارم جمعیت مورد مطالعه درکشور دانمارک کشف کرده اند، انگل توکسوپلاسموز سبب بیماری شایعی با همین نام می‌شود و میلیون‌ها نفر درسراسر جهان تاکنون به آن مبتلا شده اند. عده کمی از افراد مبتلا به عفونت علامت‌های آن را نشان می‌دهند، زیرا سیستم ایمنی سالم افراد آن را از بین می‌برد، علامت‌های این بیماری مشابه آنفلوآنزاست اما بروز این عفونت درزنان باردار و افراد دچار سیستم ایمنی ضعیف می‌تواند خطر‌های جدی ایجاد کند.
 
خوشبختانه دارو برای درمان این بیماری وجود دارد هرچند که درمان آن زمان براست، درزنان باردار آلوده شدن به این انگل می‌تواند سبب سقط جنین یا ناباروری شود.
 
کارشناسان اعتقاد دارند انگل توکسوپلاسموز با ایجاد نوسان‌هایی درسلول‌های مغزی سبب ایجاد مشکل هایی، چون افسردگی و اختلال اسکیزوفرنی شود.
 
نتیجه‌های این مطالعه درنشریه (in Brain, Behavior, and Immunity) منتشرشده است.
 
منبع:Dailymail
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۶:۵۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
ای کاش اینطور اخبار را خوب اطلاع رسانی نمایید تا برسد به گوش اونایی که سگ و گربه در منزل نگهداری میکنند .
اسلام 1400 سال پیش فرموده که اگر یک موی سگ و گربه یا حیوان حرام گوشت روی لباس نمازگزار باشد نماز باطل است.
حتما باید با خودرایی و توجیهات بیخود از قبیل استفاده از دارو و درمان حیوانات باعث بروز این همه بیماری های عجیب باشیم تا کم کم بفهمیم از کجا آمده است؟
یعنی غربی ها از دارو استفاده نمیکنند که حیواناتشان عامل بیماری میشوند؟
این افراد با نگهداری از حیوانات باعث گسترش بیماری در جامعه میشوند و مسئولین کشور باید چاره ای قاطع بنمایند.
آخرین اخبار