گنجینه قنات اردکان برای همایش آماده سازی می شود

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردکان گفت: فاز نخست مجموعه گنجینه قنات این شهرستان تکمیل و مراحل نورپردازی آن حدود ۳۰۰ متر به این گنجینه اضافه خواهد شد.

گنجینه قنات اردکان برای همایش آماده سازی می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حمید مشتاقان رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردکان گفت: با اشاره به اینکه گنجینه قنات اردکان در حال آماده سازی است، گفت: قنات یک میراث ماندگار است و توسعه و رونق صنعت پاک گردشگری و جلوگیری از آلودگی محیط زیست در كنار ایجاد اشتغال پایدار از مهم‌ترین اهداف این اداره است.

وی افزود: گنجینه قنات اردکان از خانه تقدیریان که دارای فضای کاملا مناسبی است برای معرفی وسایل حفر قنات و همچنین فضای مناسب برای پخش ویدئویی‌های مستند استفاده خواهد شد تاکنون  اردکان مورد استقبال محققان و اساتید قرار گرفته است.

مشتاقان تصریح کرد: مجموعه گنجینه قنات در فاز اول به طول ۲۰۰ متر در سال گذشته به بهره برداری رسید و امسال تا پایان بهمن ماه فاز نخست تکمیل و مراحل تکمیل نورپردازی آن حدود ۳۰۰ متر به این گنجینه اضافه خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردکان گفت: قنات اردکان  به طور چشم گیر مورد توجه تور‌های خارجی قرار گرفته است.

گفتنی است: همایش قنات در اول و دوم اسفند ماه سال جاری در دانشگاه پیام نور اردکان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ی

گردشگری قنات در اردکان توسعه می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار