مسئول روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی فارس:

فارس برای مقابله با ملخ دریایی آماده می‌شود/ ۳ فروند هواپیمای سمپاش از قزوین راهی فارس شد

فارس برای مقابله با ملخ دریایی آماده می‌شود/ ۳ فروند هواپیمای سم پاش از قزوین راهی فارس شد

مسئول روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: با توجه به احتمال طغیانی شدن ملخ صحرایی در شهرستان‌های جنوبی استان، برای مقابله با این ملخ ۳ فروند هواپیمای سمپاش از قزوین راهی فارس شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، واحدی پور مسئول روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی فارس اظهار کرد: با توجه به احتمال طغیانی شدن ملخ دریایی (صحرایی) در شهرستان‌های جنوبی استان فارس به طور ویژه شهرستان‌های مرزی از جمله لار، لامرد، مهر، خنج، گراش، زرین دشت و داراب و احتمال نیاز به سمپاشی هوایی، پیش بینی حضور ۳ فروند هواپیما از شرکت خدمات هواپیمایی ویژه انجام شد.

وی ادامه داد: این هواپیما‌های سمپاش از شهرستان قزوین حرکت کرده‌اند و در فرودگاه استان فارس فرود خواهند آمد.

واحدی پور تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده این هواپیما‌ها در فرودگاه‌های شهرستان‌های مرزی استان مستقر خواهند شد و منتظر دستور عملیات خواهند بود.

مسئول روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: تا امروز ۲ تن سم دسیس، به همراه ۳ دستگاه سمپاش دو هزار لیتری چرخ‌دار و دو دستگاه ULV پاش از سوی سازمان حفظ نباتات کشور برای مبارزه با ملخ صحرایی (دریایی) در استان فارس اختصاص داده شده و فردا در پایگاه مرکزی مبارزه با ملخ در شهرستان لامرد تخلیه می‌شود.

وی افزود: در شهرستان‌های جنوبی فارس کمیته بحران به ریاست فرماندار تشکیل شده و کارشناسان جهاد کشاورزی در حالت آماده‌باش هستند.  

 واحدی پور اضافه کرد: هم استانی‌ها، لطفا در صورت مشاهده ملخ صحرایی در مناطق روستایی و بیابانی به صورت دستجات بزرگ و یا کوچک در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۱۳۱ و یا با اطلاع رسانی به کارشناسان مراکز خدمات و مدیریت شهرستان‌ها اقدام کنند.

مسئول روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی فارس ادامه داد: از مشخصات ملخ دریایی، بزرگ و به طول ۵ تا ۸ سانتی متر، به رنگ قهوه‌ای است و لکه‌های تیره روی بال‌های آن قرار دارد.

وی بیان کرد: این ملخ‌ها بومی ایران نیستند و از صحرای عربستان وارد استان ها و شهرستان های جنوبی فارس شده اند.

انتهای پیام/چ

آماده باش فارس برای مقابله با ملخ دریایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۳۰ فروردين ۱۳۹۸
لطفا بگویید طرحی برای جع آوری این ملخ ها و استفاده از آنها به عنوان غذای دام ارائه دهند
آخرین اخبار