برخورد مرگبار پژو با شتر در جاسک ۲ کشته برجای گذاشت

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جاسک گفت: شتر رها شده در حاشیه جاده جاسک به چابهار حادثه رانندگی آفرید که بر اثر آن ۲ نفر کشته و سه نفر زخمی شدند

برخورد مرگبار پژو با شتر در جاسک ۲ کشته برجای گذاشتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، احمد گمتیلی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جاسک گفت: در اثر این سانحه که بامداد امروز رخ داد، سه نفر مصدوم به بیمارستان خاتم الانبیا (ص) جاسک منتقل و تحت درمان قرار گرفتند که در حال حاضر حال عمومی آنان مطلوب است.

وی ادامه داد: تصادف شتر‌های رها شده با خودرو‌ها یکی از حوادث تلخ برای مردم رقم می‌زند به طوری که ازاول فروردین ماه جاری تا کنون شش نفر فوت و ۱۱ نفر مصدوم شده و در سال گذشته نیز این نوع حادثه ۶ نفرفوت و ۴۴ مصدوم در برداشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری جاسک گفت: به منظور افزایش میزان دید در شب رانندگان وسایل نقلیه، بر روی گردن و پا‌های شتران سرگردان در جاده‌های جاسک شبرنگ نصب شد.

گمتیلی یاد آور شد: این طرح با حمایت و پشتیبانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و مدیریت آن در شهرستان جاسک اجرا شد.

وی اضافه کرد: با نصب شبرنگ بر روی گردن شترها، این حیوان در شب از فاصله ۲۰۰ متری برای رانندگان قابل مشاهده و تشخیص خواهد بود و درصورت رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان، خطر تصادف با شتر‌های سرگردان کاهش می‌یابد.
وی تاکید کرد: برای نگهداری این شتر‌ها حدود ۳۰۰ هکتار مرتع پیش بینی شد و چهار ایستگاه سورگُلم، بَهمَدی، گاوبندی و گیگِن در جاسک هر کدام به ظرفیت ۳۰۰ شتر توسط جهاد کشاورزی ایجاد شده است.

معاون فرماندار جاسک، هدف از اجرای این طرح ساماندهی شتر‌ها را جلوگیری از تصادفات با شتر در جاده‌های در محدوده این شهرستان دانست.

گمتیلی افزود: سیستم نگهداری شتر‌ها به ۲ روش باز و بسته اداره می‌شود که در روش بسته شتر‌ها شب به جایگاه و روز‌ها در مراتع به چرا می‌پردازند.

گفتنی است: جاده میناب به جاسک، سیریک و بشاگرد به دلیل تردد حیوانات اهلی به ویژه شتر‌های سرگردان و بدون چوپان، از مسیر‌های پرخطر استان بوده و هرسال مواردی از تصادف‌های منجر به فوت و مصدومیت در این جاده گزارش می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

تصادف با شتر حادثه آفرید

برچسب ها: حوادث ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۱:۵۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
خیلی جالب است ماملت ساعت5صبح میرویم درصف گوشت یخ زده گاو کیلیویی 70تا100هزارتومان بخریم گوشت شتربه این لزیزی درجاده ازبین میرود کاش من پشت سرپژوی تصادفی رسیده بودم یکسالی خودم وخانوادام شبها راحت میخوابیدیم ساعت رابرای رفتن به صف گوشت یخ زده کوک نمی کردیم یاشبها خواب گوشت نمیدیدیم دوستان اگرجای چنین صحنه ای دیدیددست مراهم بگیرید نزدحق اجرتان گم نمیشود.مراهم بلافاصله مطلع نمایید.ممنون ازگذارش خوبتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
شترهای سرگردان آن هم شتر با این قیمتی که دارد میشه رها بشه اگر چنین است آدرس بدهید تا برویم جمعش کنیم در ضمن مسئولین چنانچه احساس مسئولیت میکنند میتوانند اعلام کنند صاحبان شتر ان باید دارای علامت ویژه باشند تا چنانچه شتری تصادف کرد مشخص شود این شتر مال کیست واگر شتری بی صاحب پیدا شد به نفع حکومت مصادره شود مطمئن باشید دیگه شتری بی صاحب نخواهید یافت