نمایش چهل سال مقاومت ملت ایران با راهپیمایی ۲۲ بهمن

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن نمایش چهل سال مقاومت و ایستادگی ملت ایران است و مردم با حضور حماسی یکبار دیگر حمایت خود را از انقلاب به نمایش خواهند گذاشت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده، ولی فقیه در لرستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم آباد در مصلی الغدیر این شهرستان اظهار داشت: یوم الله ۲۲ بهمن نمایش قدرت، اقتدار و استقامت ۴۰ ساله انقلاب است همچنین روز به نمایش گذاشتن پیروزی همه جانبه ملت ایران در مقابل شکست‌های همه جانبه دشمن است.

وی اضافه کرد: دشمن امروز همه جانبه با ما می‌جنگد و جنگ‌های روانی و اقتصادی را علیه ملت ایران براه انداخته و دستاورد‌های انقلاب را نادیده گرفته است، ولی ملت ایران نیز با حضور با شکوه‌تر خود در راهپیمایی امسال بار دیگر حمایت خود را از انقلاب اسلامی به نمایش خواهند گذاشت.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: تاریخ انقلاب اسلامی باید بازخوانی و علت، تداوم، ثمره و دستاورد آن بررسی و برای نسل جوان بازگو شود.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه در چهلمین سال انقلاب با چهار نسل مواجه هستیم افزود: نسل اول در پیروزی، نسل دوم در تثبیت و پاسداری نقش داشته و نسل سوم و چهارم در جمهوری اسلامی پرورش یافته اند.

وی بیان کرد: نسل اول و دوم انقلاب باید تجربه و آگاهی خود را به نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل کنند.

آیت الله میرعمادی اضافه کرد: سرمایه گذاری نیروی انسانی از دستاورد‌ها انقلاب است و دشمن نسل سوم و چهارم انقلاب را نشانه گرفته است و قصد دارد ارزش‌ها انقلاب را بین برده و بر جوانان تبلیغات روانی انجام دهد.

وی ادامه داد: گرچه که این نسل نسبت به ارزش‌های انقلاب عمیقا پای بند هستند، اما در نمازجمعه از نسل سوم و چهارم انقلاب بیشتر استفاده خواهیم کرد و سخنرانان پیش از خطبه باید جوانان باشند.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با اشاره به ۱۲ بهمن سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر گفت: امام یک شخصیت جامع و استثنایی بود و یک کار بزرگ و بی نطیری را انجام داد و آنهم ساقط کردن رژیم ۲ هزارو ۵۰۰ ساله شاهنشاهی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه بود.

آیت الله میرعمادی بیان کرد: امام خمینی (ره) یک نظام را در ایران بوجود آورد که هدفش اسلام و حاکمیت دین است و این کاری مهم و بی نظیر و نقش رهبری امام در پیروزی و تداوم انقلاب بی بدیل بود.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) یک مکتب سیاسی که ریشه در قرآن و سنت دارد بوجود آورد افزود: معنویت، عقلانیت و عدالت از شاخصه‌ها و مؤلفه‌های مکتب سیاسی امام است و همگان باید برای شناخت امام مکتب سیاسی ایشان را مطالعه کنند.

وی گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار یک مکتب سیاسی و نظریه ولایت فقیه بوده که اکنون شاهد برکات آن هستیم.

وی از ۱۲ بهمن به عنوان روز سرنوشت ساز برای ملت ایران یاد کرد و افزود: امام خمینی (ره) در این روز با نصرت الهی و پشتیبانی مردم به میهن اسلامی آمد.

امام جمعه خرم آباد به ۱۷ بهمن سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: اصل تشکیل این مجمع نشانه دور اندیشی و ژرف اندیشی امام (ره) بود چراکه آینده انقلاب را می‌دید و برای پاسداری از انقلاب آن را بوجود آورد.

آیت الله میرعمادی اضافه کرد: این مجمع برای رفع تقابل و تعارض مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در قانونگذاری بوده و آنچه از این مجمع انتظار می‌رود این است که تفکر امام (ره)، انقلاب و مقام معظم رهبری حاکم باشد.

وی با اشاره به اینکه این مجمع باید در منظومه فکری امام و رهبری عمل کنند افزود: امروز در یک آزمون بزرگ قرار دارد که باید از منافع ملت دفاع کند.

وی همچنین به سیلاب اخیر در شهر‌های لرستان اشاره کرد و ادامه داد: این سیلاب خساراتی را برجای گذاشت و مردم در این خصوص متضرر شده، اما همدلی و وفاق مسئولین را شاهد بودیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های زیرگذر بهارستان و پل‌های در مسیر رودخانه ناتمام مانده اند ادامه داد: در افکار عمومی مردم سوالاتی مطرح است که راجع به این سوالات داوری نمی‌کنیم و مسئولبن باید روشنگری کنند.

آیت الله میرعمادی گفت: مردم سوال می‌کنند که اگر اعتباراتی در این خصوص از قبل در نظر گرفته شده چرا برای اتمام آن سرعت عمل نیست و اگر اعتبارات در نظر گرفته نشده چرا برای اجرای ان اقدام کرده اید.

وی بیان کرد: مردم سوال می‌کنند آیا در ساخت پل‌ها کار کارشناسانه، مکان یابی و جانمایی مناسب انجام گرفته است همچنین معتقد هستند که آیا اصول ایمنی و استاندار‌دهای لازم در نظر گرفته شده است.

وی گفت: آدم عاقل و کارشناس کاری را انجام می‌دهد که صدسال مورد استفاده قرار گیرد مردم با طرح مطالبی می‌گویند پل انقلاب در صد سال گذشته ایجاد شد و تاکنون مورد استفاده قرار گرفته، اما این پل‌های تازه تاسیس چرا باید خساراتی را به بار آورند.

انتهای پیام/م

راهپیمایی ۲۲ بهمن نمایش چهل سال مقاومت ملت ایران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار