قطار انقلاب اکنون در مسیر خود حرکت می کند

امام جمعه اصفهان گفت: قطار انقلاب اکنون در مسیر خود حرکت می کند و در 40 سال ' نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی' و ' استقلال آزادی جمهوری اسلامی ' پایدار ماند و استقلال ما روز به روز بیشتر شد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت ‌الله' سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان' در نماز جمعه اصفهان در مصلای امام خمینی (ره )، افزود: انقلاب از نظر جهانی به معنای شورش است و سرانجام به پایان می رسد و جمعی را از جایی بر می دارند و افراد دیگری را جایگزین آنها می کنند اما انقلاب اسلامی، درونی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: مردم ما فکر می کردند که مسلمان بودن یعنی نماز خواندن و روزه گرفتن ولو اینکه زیر بار سلطه کفار باشند اما امام راحل (ره) گفتند که این نوع اسلام که مسلمانان فقط به عبادت مشغول باشند اما دستورات خدا را اجرا نکنند، اسلام امریکایی است.
حضرت آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: این نوع اسلام یعنی اسلام بنی امیه پسند زیرا حکومت پهلوی که با روزه و نماز مردم مخالف نبود بلکه با روضه خواندن آنها و بیان کردن فلسفه قیام امام حسین(ع) مخالف بود.

وی ولایت را یکی از پایه های اساسی اسلام ذکر و تصریح کرد: این ولایت در زمان غیبت به کسی و به عالمی که در مسیر پیامبر و امامان باشد واگذار می شود و رهبر باید عادل و آشنا به دین باشد.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه امام راحل(ره) نعمت ایستادگی در برابر دشمن و کفار و اطاعت نکردن از آنها را برای ما به ارمغان آورد، گفت: قطار انقلاب اکنون در مسیر خود حرکت می کند و در 40 سال ' نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی' و ' استقلال آزادی جمهوری اسلامی ' پایدار ماند و استقلال ما روز به روز بیشتر شد در حالی که اروپایی ها در قضیه برجام متوجه شدند که آنها استقلال ندارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جایی دزدی می شود مربوط به آدم هاست و نه حکومت.
حضرت آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه ایران تنها کشوری است که استقلال خود را اینگونه حفظ کرده است، افزود: مسلمانان حق ندارند خود را ذلیل کنند.
وی به پیشرفت های کشور پس از انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: در فناوری فضایی نهمین کشور دنیا هستیم و جوانان همچنان به دنبال رسیدن به بالاترین مقام ها در این بخش و سایر رشته ها هستند.

وی با تاکید بر دانستن قدر این نعمت ها ادامه داد : دشمنان نمی توانند ملت ما که با مکتب امیرالمومنین (ع) و امام حسین(ع) بزرگ شدند را از دین و رهبر خود جدا کنند زیرآنان سختی ها را تحمل می کنند اما زیر سلطه اجانب نمی روند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به یوم الله 12 بهمن سالروز ورود امام راحل (ره) به کشور گفت: ما به این دلیل روزهای دهه فجر را جشن می گیریم زیرا خداوند دستور داد که نعمت هایی به شما داده شده را از یاد نبرید و آنها را قدر بدانید.
حضرت آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، نعمت هستند تاکید کرد: ما باید قدر این نعمت ها را بدانیم و انقلابی بمانیم.
وی در خطبه نخست نمازجمعه امروز گفت: خدا در قرآن می گوید که به مردم بگویید که بدانید عاقبتی دنبال کارهای بد شما می باشد.
خطیب جمعه اصفهان با بیان اینکه این آزادی، اذن خداست، تصریح کرد: در موضوع برجام رهبر معظم انقلاب به دولت اذن مذاکره با کشورهای غربی و امریکا را داد و نه دستور به طوری که رهبر انقلاب فرمودند که آنها عهد و پیمان شکن هستند اما شما اگر می خواهید با آنها مذاکره کنید.

 

انتهای پیام/م

 

خطبه های نماز جمعه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.