نماینده، ولی فقیه در استان قزوین:

انقلاب در ۴۰ سالگی خود با قدرت به مسیرش ادامه می‌دهد

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین گفت: توطئه‌های دشمن بر آن است که انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی خود نرسد، اما به لطف خدای متعال و پشتیبانی ملت ایران این انقلاب با قدرت به مسیرش ادامه می‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه گفت:: تحریم‌های مختلف و جنگ اقتصادی که کشور با آن دست و پنچه نرم می‌کند حاصل توطئه دشمنان و بی تدبیری غرب زدگان داخلی است که همه این اتفاقات رقم خورد تا این انقلاب به ۴۰ سالگی خود نرسد، اما به لطف خدای متعال و پشتیبانی ملت ایران، با وجود همه سختی‌ها این انقلاب محکم سرجای خود باقی مانده است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: کسانی که مظلومانه در سیاه چاله‌های زندان‌های طاغوت، بعد از تحمل سختی‌ها شربت شهادت نوشیدند به گردن ما حق دارند و حقشان زمانی ادا می‌شود که انقلاب را بشناسیم و با همه وجود برای پایداری و صدور انقلاب پای کار باشیم.

وی اضافه کرد: ۱۲ بهمن روزی است که امام خمینی (ره) از تبعید بازگشتند و آن کسی که امام را تبعید کرده بود، آواره شد و حتی اربابانش او را نمی‌پذیرفتند.

امام جمعه قزوین گفت: آنقدر خداوند به امام و امّت عزت و اقتدار بخشیده بود که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها سختشان بود تا نوکر خود را بپذیرند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: سخنگوی کاخ سفید در دوران انقلاب اسلامی در یکی از کشور‌ها با شاه ملاقات کرد و در خاطرات خود نوشت من برای ضعف و بیچارگی این آدم تعجب کردم؛ کسی که پادشاه مملکتی بوده وقتی به او گفتم ما در آمریکا خانه‌ای می‌دهیم که تو بیایی آنجا زندگی کنی بسیار خوشحال شد، اما همان را هم به او ندادند.

وی خاطرنشان کرد: شاه بعد‌ها کنار فراعنه مصر رفت و با آن‌ها هم جهنمی شد و این سرنوشت و عاقبت شاه ستمکار ایران بود.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب، کشور برای مقابله با این حجم از توطئه‌های دشمنان آماده نبود چراکه بسیج و سپاه مقتدر و ارتش توانمندی وجود نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: شاید تدبیر خدای متعال این بود که دل دشمن به حضور منافقانی، چون بنی صدر و در جایگاه ریاست جمهوری خوش باشد و از طریق نفوذ امثالی، چون بازرگان، بنی صدر و امیر انتظام می‌توانند کار انقلاب را تمام کنند.

وی ادامه داد: دشمن در ابتدای پیروزی انقلاب به چند منافق دلخوش شد و در خیالات خود نابودی انقلاب را در سر داشت، اما امام راحل بسیج و سپاه مقتدر را به وجود آوردند و نیرو‌های انقلابی و ارتش را ساماندهی و بازسازی کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت:: در این شرایط نیرو‌های انقلابی به میدان آمدند و در دوران هشت ساله دفاع مقدس از عهده استکبار جهانی و هم پیمانان شرقی و غربی برآمدیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به دوازدهم بهمن سال ۵۷ گفت: همه می‌دانیم که اگر امام در ۱۲ بهمن نمی‌آمد، مملکت ما شرایطی مثل بحرین پیدا می‌کرد و انقلاب به نتیجه نمی‌رسید.

وی گفت:: صدور انقلاب برای قیام جهانی است و اربعین برای حمایت از این قیام است.

امام جمعه قزوین افزود: حمایت از لبنان و غزه، یمن، سوریه، عراق و مقاومت اسلامی برای این است که می‌خواهیم بگوییم ما ظلم‌های زیادی دیده ایم، اما خسته نیستیم و در مسیر حمایت از حق، استوار ایستاده ایم تا انقلاب به نتایج بزرگ و پیروزی‌های شگفت انگیز پس از این برسد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به پیمان "اف‌ای تی اف" گفت: پیمان‌ها و لوایحی مانند "اف‌ای تی اف" و برجام که غربی‌ها می‌نویسند و غرب زده‌ها نیز در مقابل غربی‌ها بی لیاقتی نشان می‌دهند و نا همخوانی و ناسازگاریشان را با ملت و انقلاب نشان می‌دهند، بدانند که این لوایح هیچگاه باعث پیشرفت ملت ما نشده و نخواهد شد.

وی افزود: این پیمان‌ها جلوی پیشرفت کشور را سد می‌کند و با اعتقادات دینی، معیار‌های انقلابی، عقل، منطق و منافع ملت و کشور سر جنگ دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم انقلاب از سوی غرب زدگان به این آفت‌ها وبلا‌ها مبتلا شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه امریکایی‌ها نمونه‌های پیشرفته‌ای را از ابتدای پیروزی ملت ایران برای سرنگونی انقلاب اسلامی به کار بردند، گفت:: حضور جریان لیبرالیسم با سرکارآمدن دولت موقت از سوی بنی صدر یکی از این اقدامات برای سرنگونی انقلاب نوپای ایران بود.

امام جمعه قزوین، به راه انداختن فتنه‌های مذهبی و قومیتی را یکی دیگر از توطئه‌های دشمن بود بیان کرد و افزود: دشمن در خوزستان، آذربایجان، سیستان و بلوچستان و کردستان به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم ایران بود به طوری که راه اندازی کودتا‌های مختلف و جنگ هشت ساله تحمیلی، تدارک جنگ نرم و تهاجم فرهنگی از جمله این دشمنی هاست.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: کسانی که قصد دارند ملت ایران را به گرسنگی بکشانند تا از دین و اعتقاداتمان برگردانند کور خوانده اند، ما از عوامل این گرانی‌ها و بی لیاقتی‌های مدیریتی باخبر هستیم.

وی افزود: استکبار جهانی نوع پیشرفته‌تر این حیله‌ها و نیرنگ‌ها را در ونزوئلا اعمال می‌کند و فرد خودخوانده‌ای را به عنوان ریاست جمهوری برای این کشور معرفی کرده است و شبیه فتنه سال ۸۸ ایران به دنبال سرنگونی رئیس جمهور قانونی این کشور هستند.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: سران امریکایی قصد دارند منطقه امریکای لاتین را از نفوذ ایران و برخی کشور‌های قدرتمند و اقتصادی بازدارند و مانع حضور کشور‌های اسلامی و قدرتمند اقتصادی در این منطقه شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ابراز کرد: امروز سران امریکا به خوبی درحال مشاهده افول و شکست خود هستند، انقلاب اسلامی با مقاومت در منطقه سرعت افول امریکا را افزایش داده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امروز قدرت بزرگ جهان با ام القرایی ایران اسلامی درحال مهندسی است و این مرکزیت درحال ایجاد شدن است، البته ما شبیه مستکبران عمل نمی‌کنیم که به سلاح و سرنیزه و ظلم متکی باشیم بلکه به ایمان و مردم و عدالت خواهی تکیه می‌کنیم.

وی اذعان کرد: درغرب به دنبال چپاول ملت‌های جهان هستند تا خودشان ماندگار بمانند، اما در نگاه انقلاب اسلامی از دانشگاه زهرایی یاد گرفته است که «الجار، ثم الدار»، یعنی باید به فکر مستضعفان و محرومان جهان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: با فرهنگی به میدان می‌آییم که در آن گفته می‌شود اول همسایه بعداً خودمان و این فرهنگ، فرهنگ پیروز جهان است و با ظهور امام زمان (عج) کامل می‌شود و جهان را از سیطره شیاطین می‌رهاند.

وی با تأکید بر اینکه معیشت مردم باید به صورت جدی مورد توجه مسئولان قرار گیرد، گفت: گاهی مسائلی را از رییس جمهور و وزرا می‌شنویم که مسائل اصلی نیست بلکه مسائل حاشیه‌ای است و باید آن را کنار بگذارند.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: یکی از مسائل مهم مردم، تهیه نان، گوشت، تغذیه و مایحتاج ضروری مردم و اشتغال جوانان و وضعیت بازار است و باید مورد توجه رئیس جمهور، وزرا و دست اندرکاران باشد و همه حاشیه‌ها را باید کنار بگذارند و به وضعیت زندگی مردم توجه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: می‌شنویم معاون رییس جمهور در یکی از کاخ‌های شاه جشن تولد برگزار می‌کند در حالی که مردم در گرفتاری‌های خودشان در گیر هستند؛ شما به جای اینکه جشن تولد برگزار کنید بروید و صف گوشت را ببینید و مشکل آن را حل کنید، جلوی قاچاق گوشت را بگیرید، برای حل مشکلات مردم وقت بگذارید، آنقدر وقت اضافه دارید که جشن تولد بگیرید؟!

وی اضافه کرد: اگر می‌خواستیم مسئولان در کاخ‌ها جشن تولد بگیرند که همان شاه بود، چرا آن‌ها را از مملکت بیرون کردیم؟ آن‌ها لیاقت مردم، مملکت و اسلام را نداشتند و اگر شما نیز مانند آن‌ها رفتار کنید بی لیاقتی شما را نشان می‌دهد و اینکار نه با انصاف و نه با عقل سازگاری داشت و جای تأسف است که کسی در این شرایط حال و حوصله جشن تولد داشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به دستگیری خبرنگار پرس تی وی گفت: دموکراسی امریکایی را در کشتار ۱۷شهریور، قتل عام مردم ایران، یمن، عراق، سوریه، بحرین و غزه به خوبی متوجه شده بودیم، اما حمایت از بانوان و دموکراسی در برخورد با این خانم خبرنگار به خوبی معنا شد و روسیاهی برای امریکایی‌ها برجا ماند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: به عدالت خواهی مردم فرانسه احترام می‌گذاریم و معتقد یم این بغضی که از مردم فرانسه فوران کرده در گلوی بسیاری از مردم کشور‌های اروپایی وجود دارد از طرف مستکبران قابل کنترل نخواهد بود.

وی اضافه کرد: این پیام انقلابی مردم خود را به مردم عدالت خواه سرتاسر جهان می‌رسانیم، زیرا آن‌ها گفته اند که از مردم ایران الهام گرفته اند، مردم ایران عدالت خواهی مردم جهان را تحسین می‌کنند و پشتیبان حرکت عدالت خواهانه آن‌ها هستند.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.